Článek
Základem je řadový šestiválec o zdvihovém objemu tři litry. Největší výkon má hodnotu 320 kW, neboli hezky postaru 435 koní. Točivý moment vrcholí na hodnotě 520 Nm a je dostupný mezi 1800 až 5800 otáčkami. Už to je hodně slušné.
Fígl je v tom, že mezi motorem a převodovkou je elektromotor, jenž dává dalších 16 kW a 250 Nm točivého momentu. Malý elektromotor nejenom přidává sílu, když sešlápnete naplno pravý pedál, dovede jezdit i bez spalovacího motoru. Třeba při popojíždění ve městě nebo v kolonách. Technicky jde o tzv. mild-hybrid s 48voltovou palubní sítí. Něco podobného využívá například Audi v případě osmiválcového SQ7.

Mercedes-AMG CLS53 (2018)
Stovka už za 4,4 sekundy
Mercedes udává kombinovanou spotřebu 8,4 (CLS a E coupé), respektive 8,5 l/100 km (E cabrio). To je na tak výkonné auto s pohotovostní hmotností velice blízkou dvěma tunám, které zvládá 0-100 km/h za 4,4 nebo 4,5 sekundy a jede až 270 km/h, výborná hodnota.
A samozřejmě je to jedno z mála efektivních řešení, jak vyhovět přehnaně přísným emisním nařízením prosazovaným Evropskou unií. Nutno dodat, že Mercedes výše uváděnou spotřebu získal v rámci nového (přísnějšího) cyklu WLTP, takže by měl více odpovídat realitě.
Poháněná jsou všechna čtyři kola (systém 4Matic), v případě nízké zátěže ale modely s označením AMG 53 pracují jako „zadokolky”. S popisovaným motorem je vždy spojena devítistupňová automatická převodovka. Cenu nových modelů zatím Mercedes neprozradil.

Mercedes-AMG CLS53 (2018)