Článek
Pouhých 500 majitelů se bude moci radovat z nového supersportu Senna. Je to úžasný kus práce špičkových inženýrů, kteří vůbec nezastírají, že McLaren auta a McLaren formule mají mnoho společného. [celá zpráva]
Ještě před nedávnem jsme vám mohli představit automobil jen na pár fotkách a s několika málo informacemi. Jedna z nich byla, že auto váží pouhých 1198 kg, což je nejméně od dob legendárního modelu McLaren F1. Všude, kde bylo možné něco ušetřit, se šetřilo. Přitom ale nešlo o šetření tzv. „na kost“.
Tohle auto má i svůj luxus. Například audiosoupravu, rovněž vylepšenou o komponenty z nejlehčích materiálů, takže váží pouhých 7,2 kg. Ještě zajímavější jsou díly karoserie. Jsou z karbonu, a kdybyste je všechny dali na váhu, zjistili byste, že váží pouhých 60 kg!
Osmiválec – 800 koní a 800 Nm
Pod kapotou pracuje vidlicový osmiválec M840TR s dvojitým přeplňováním. Výkon je 588 kW, tedy 800 koní při 7250 ot./minutu, točivý moment 800 Nm je k dispozici v rozmezí 5500-6700 ot./min. Za motorem je pak sedmistupňová dvouspojková převodovka.
Automobil tak může spoléhat na neskutečnou sílu, a hlavně poměr výkonu a hmotnosti – McLaren Senna má 668 koní na tunu, nebo chcete-li 1,5 kg na jednoho koně.
To všechno znamená, že auto dokáže zrychlit na stovku za 2,8 sekundy, dvoustovkou už letí za 6,4 sekundy a maximální rychlost je „pouhých“ 340 km/h. Proč pouhých? Vůz by klidně zvládl i víc, ale výrobce se snažil o co největší přítlak, který znamená stabilitu. Například při 250 km/h tlačí na ohromné zadní křídlo síla 8000 N! A to už je opravdu ohromná hodnota, zvlášť když je křídlo tak subtilní. Samo neváží ani pět kilogramů.
Dvacet jedna nebo 57 miliónů korun
Standardní auto bude k dispozici velmi solventním zákazníkům. Stojí totiž 21 miliónů korun.
Jeden z vozů byl už v prosinci vydražen. Výtěžek 57 000 000 korun pak putoval do Institutu Ayrtona Senny, který platí vzdělání chudým brazilským dětem.
Kdo by chtěl auto vidět naživo a alespoň se ho dotknout, bude mít možnost na autosalonu ve švýcarské Ženevě.