Článek
Nejostřejší octavia RS se svými 230 koňmi, respektive s 245 koňmi u omlazené a dosud nepředstavené verze, může jen tiše závidět. Leon Cupra dostal rovné tři stovky koní, což proti stávajícím verzím (280 a 290) mnoho dynamiky navíc nepřinese, může se ale měřit s těmi nejlepšími hot hatchi nebo s ikonickým Subaru WRX STI. Více o nové verzi najdete v našem dřívějším článku. [celá zpráva]
Zpátky k verzi, kterou už si novou nekoupíte: zrychlení z klidu na „tachometrových” 250 km/h je otázkou zhruba 35 sekund. Jedním dechem ovšem dodáváme, že 250 na rychloměru neznamená 250 km/h reálných a cupra je v tomto ohledu až přehnaně optimistická. Reálných 250 km/h máte až kolem „tachometrových” 265 km/h, i tak je to ale kalup s ohledem na každodenní použitelnost i pořizovací cenu nebývalý. Ostatně, podívejte se na naše video.
Naměřené pružné zrychlení | ||
---|---|---|
Rychlost | RS | Dosažený čas |
80–120 km/h | 3 | 4,01 s |
80–120 km/h | 4 | 5,01 s |
80-120 km/h | 5 | 5,99 s |
80-120 km/h | 6 | 7,98 s |
100-200 km/h | 3+4 | 20,99 s |
100–160 km/h | 5 | 9,98 s |
Zdroj: Novinky.cz, měřeno prostřednictvím GPS |
Při 90 km/h točí motor na šestku rovné dva tisíce otáček, při 130 km/h pak o tisíc více. Při eko jízdě se dá jezdit se spotřebou kolem sedmi litrů, běžný průměr je deset a jízda po okruhu nebo na německé dálnici znamená jednou tak velký odběr minimálně 98oktanového benzínu.
Stovka za 5,7 sekundy
Celkový výkon dvoulitrového TSI motoru činí 290 koní. Kromě vyššího výkonu dostalo nejostřejší provedení Leonu Cupra hlučnější výfukovou soustavu. Jinak vše zůstalo stejné.
Zrychlení na 100 km/h je otázkou 5,7 sekundy v případě DSG, nebo 5,8 s v případě verze s přímo řazenou manuální převodovkou. V obou případech jde o 0,1 s lepší výkon než v případě „jen” 280koňové verze. Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena při 250 km/h, a to u všech čtyř nabízených provedení.
S Leonem Cupra jsme loni projeli slavnou alpskou silnici pod rakouským Grossglocknerem. [celá zpráva]