Článek
Největší změnou je nárůst výkonu o 10 koní na rovných 300 (221 kW). Jde tak o nejvýkonnější model v historii Seatu. Točivý moment vzrostl na 380 Nm (dříve 350 Nm). Dostupný je v užším pásmu než dříve - nyní máte maximum točivého momentu od 1800 do 5500 otáček za minutu, u verze Cupra 290 to bylo 1700-5800 otáček.
Zrychlení na stovku či maximální rychlost zatím Seat neprozradil. Odcházející generace stovku uměla za 5,8 sekundy a jela až 250 km/h.
Nový Leon Cupra dostane pohon 4x4 pouze v provedení kombi a s automatickou převodovkou DSG, všechny ostatní verze, včetně hatchbacku, mají poháněnou přední nápravu a elektronickou uzávěrku předního diferenciálu.
Znalci značky vědí, že v případě Leonu Cupra nejde o první verzi s pohonem všech kol. Ten dostala totiž hned ta první v roce 2000. Tehdy měl model označovaný Leon Cupra 4 pod kapotou dokonce šestiválec o objemu 2,8 litru (150 kW/204 k a 270 Nm). O přenos síly na zadní kola se starala elektronicky řízená spojka Halex první generace.
Parkovací brzda je nově elektromechanická
Změny na exteriéru jsou vskutku minimální. Hledat je můžete pod lupou, my jsme si všimli trochu jiného předního nárazníku a nově přidaných mlhových světel (dřívější verze je bůhví proč vůbec neměla).
Interiér se v porovnání s provedením před faceliftem patrně bude měnit jen velmi málo, fotografii zatím automobilka nezveřejnila.
Nové jsou asistenční systémy. Jde o asistent pro jízdu v dopravní koloně, asistent pro jízdu v jízdním pruhu, adaptivní tempomat nebo vylepšenou detekci chodců. Přibyla elektromechanická parkovací brzda (dříve klasicky mechanická) a osmipalcový displej multimediálního systému.
Ceny zatím nebyly zveřejněny. Nevíme ani, kde se ve světové premiéře omlazený Leon Cupra ukáže. Tipujeme březnový ženevský autosalon.