Hlavní obsah

Kultovní Škoda 110 R znovu ožila. Nové erko stojí na technice supersportovního audi

Novinky, Martin Žemlička
Aktualizováno

Ve středu v podvečer se v pražském kulturním centru DOX ve světové premiéře ukázala nová podoba kultovního modelu Škoda 110 R Coupé ze sedmdesátých let. Nový model nazvaný R200 využívá techniku Audi R8 první generace.

Toto video už bohužel nemůžeme přehrávat z důvodu vypršení internetové licence

BEZ KOMENTÁŘE: Nová verze modelu Škoda 110 R CoupéVideo: Reuters

Článek

„Jde o nejhezčí auto, které u nás postavili,“ řekl v dřívějším rozhovoru pro Právo o slavném ”erku” designér Novaque. „Nešlo o nijak promyšlený design, ale každý ‚frája‘ v kožené bundě balil v sedmdesátých letech ženské na Škodu 110 R.“

Třiačtyřicetiletý Novaque, držitel prestižních cen Red Dot (2012, 2014, 2015) nebo IF Design Award (2015), začal snít o reinkarnaci původní Škody 110 R už v roce 2008, kdy postavil studii. Začali se ozývat první zájemci.

KOMENTÁŘ DNE:

Lyžařské Nagano -  Nedá se nic dělat, dnešní komentář musí být sportovní, protože jedna mladá dáma přepsala lyžařské dějiny země. Čtěte zde >>

Foto: Milan Malíček, Právo

České sportovní kupé R200

Při navrhování designu se Petr Novague podle svých slov snažil být inovativní, ale zároveň zachovat všechny důležité a charakteristické prvky původní karosérie – tedy najít optimální poměr retro prvků a současné stylizace.

Automobil Novaque vytvářel společně s Markem Hoffmannem, jehož firma Kovovýroba Hoffmann se specializuje na prototypovou a malosériovou výrobu a dodává karosářské díly kupříkladu pro Bentley nebo Volvo.

Foto: Milan Malíček, Právo

Typické žebrování zůstalo i u modelu z 21. století

Foto: Milan Malíček, Právo

České sportovní kupé R200

Techniku dodalo Audi R8, převodovka je manuální

„Erko” pro 21. století využívá techniku supersportovního Audi R8. Má tedy uprostřed uložený motor a pohon zadních kol. Osmiválec o výkonu 430 koňských sil je spojen se šestistupňovou manuální převodovkou. Auto je dlouhé 4400 mm, vysoké 1300 mm a široké rovné dva metry.

R200 se bude vyrábět na zakázku, celkem se plánuje výroba 30 kusů. Jeden přijde na sedm miliónů korun. Výroba je z velké části ruční a za měsíc stihne firma vyrobit dva exempláře. Erka z 21. století mají všechny potřebné homologace a mohou tak jezdit v běžném provozu.

Prohlédnout si jej můžete až do 11. května v rámci Instalace R200 Non-fiction v Centru současného umění DOX v pražských Holešovicích. Kromě vozu uvidíte i černobílé fotografie Antonína Kratochvíla, které dokumentují stavbu a výrobu nového „erka".

Foto: Milan Malíček, Právo

Světovou premiéru si erko odbylo v holešovickém DOXu

Foto: Škoda Auto

Škoda 110 R Coupé - sportovní coupé vyráběno v závodě Kvasiny v letech 1970 – 1980. Vyrobeno 56 902 ks.

Může se Vám hodit na službě Firmy.cz:

Anketa

Oznámkujte design modelu R200 (jako ve škole)
1
77,4 %
2
7,8 %
3
6,1 %
4
2,8 %
5
5,9 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 11388 čtenářů.
Související témata:

Výběr článků

Načítám