Článek
„Jde o nejhezčí auto, které u nás postavili,“ řekl v dřívějším rozhovoru pro Právo o slavném ”erku” designér Novaque. „Nešlo o nijak promyšlený design, ale každý ‚frája‘ v kožené bundě balil v sedmdesátých letech ženské na Škodu 110 R.“
Třiačtyřicetiletý Novaque, držitel prestižních cen Red Dot (2012, 2014, 2015) nebo IF Design Award (2015), začal snít o reinkarnaci původní Škody 110 R už v roce 2008, kdy postavil studii. Začali se ozývat první zájemci.
KOMENTÁŘ DNE:
Lyžařské Nagano - Nedá se nic dělat, dnešní komentář musí být sportovní, protože jedna mladá dáma přepsala lyžařské dějiny země. Čtěte zde >>
Při navrhování designu se Petr Novague podle svých slov snažil být inovativní, ale zároveň zachovat všechny důležité a charakteristické prvky původní karosérie – tedy najít optimální poměr retro prvků a současné stylizace.
Automobil Novaque vytvářel společně s Markem Hoffmannem, jehož firma Kovovýroba Hoffmann se specializuje na prototypovou a malosériovou výrobu a dodává karosářské díly kupříkladu pro Bentley nebo Volvo.
Techniku dodalo Audi R8, převodovka je manuální
„Erko” pro 21. století využívá techniku supersportovního Audi R8. Má tedy uprostřed uložený motor a pohon zadních kol. Osmiválec o výkonu 430 koňských sil je spojen se šestistupňovou manuální převodovkou. Auto je dlouhé 4400 mm, vysoké 1300 mm a široké rovné dva metry.
R200 se bude vyrábět na zakázku, celkem se plánuje výroba 30 kusů. Jeden přijde na sedm miliónů korun. Výroba je z velké části ruční a za měsíc stihne firma vyrobit dva exempláře. Erka z 21. století mají všechny potřebné homologace a mohou tak jezdit v běžném provozu.
Prohlédnout si jej můžete až do 11. května v rámci Instalace R200 Non-fiction v Centru současného umění DOX v pražských Holešovicích. Kromě vozu uvidíte i černobílé fotografie Antonína Kratochvíla, které dokumentují stavbu a výrobu nového „erka".
Může se Vám hodit na službě Firmy.cz: