Hlavní obsah

Jak na vlnu veder v autě? Pomoci mohou ventilované sedačky

Když je venku horko, v autě si pustíme klimatizaci. Ta sice ochladí interiér, ale na naše záda se nedostane, protože ta jsou opřená o sedačku. K jejich ochlazení potřebujete věc, která letos náhodou slaví dvacátiny - ventilované sedačky.

Foto: Jan Handrejch, Právo

Ventilované sedačky potřebují prodyšnou tkaninu nebo perforovanou kůži, jako v případě Mercedesu S 560 cabrio na snímku.

Článek

Ventilované sedačky se poprvé objevily v první generaci Saabu 9-5 v roce 1998 jako příplatek pro přední místa. Čalounění bylo vyrobeno z prodyšné látky či perforované kůže a v sedáku i v opěradle bylo po jednom ventilátoru, který táhl horký a vlhký vzduch od těla pasažéra.

Další automobilky se velmi rychle přidaly. Ventilované sedačky měl brzy např. Cadillac v modelu DTS nebo Ford v modelu Mondeo. A samozřejmě také Mercedes-Benz, když v roce 1999 přišla na trh třída S generace W220, nabídla za příplatek ventilované sedačky i vzadu.

Foto: Jan Handrejch, Právo

Ventilované sedačky Mercedesu S 560 cabrio

Současná generace třídy S, kterou jsme nedávno testovali ve verzi kabriolet, tohle samozřejmě nabízí také. V horkých dnech jsou ventilované sedačky velmi příjemné. [celá zpráva]

Na to, jak konkrétně vypadá vnitřek sedačky současné třídy S, se před několika měsíci podíval YouTube kanál s názvem „What's Inside?”, tedy „Co je uvnitř?”, byť poměrně brutálně - sedačku doslova rozřezal.

Ukázal, že stran chlazení je v nich několik ventilátorů, které dle komentáře ve videu vtahují studený vzduch zpod auta do sedačky a foukají ho na vaše tělo, a tím ho ochlazují. O ventilátorech se hovoří od druhé půlky sedmé minuty.

Podle webu HowStuffWorks existuje ještě jiná, složitější varianta tohoto systému. Ty v sobě buď mají zabudovanou miniaturní klimatizační jednotku, anebo je do nich veden ochlazený vzduch z hlavní klimatizace vozu, a na tělo tedy foukají skutečně chladnější vzduch.

Výběr článků

Načítám