Článek
Majitelé uzavřených aut ve vedrech, která nyní panují, nezřídka závidí „kabrioleťákům”, že si můžou stáhnout střechu a jet s osvěžujícím větrem ve vlasech. Jenže je to skutečně lepší než klimatizované uzavřené auto, když má vzduch přes třicet stupňů a betonová džungle města i asfalt silnice jsou rozpálené sluncem?
Právě jsme vrátili novinářský Mercedes-Benz S 560 kabriolet, se kterým jsme najezdili něco přes tisíc kilometrů – o tom si budete moci přečíst později. Už nyní ale můžeme napsat jedno ze zjištění: stahovací střecha má své nevýhody.
Ta největší je nasnadě, ale ne každého to napadne - pořád na vás svítí slunce. Takže pokud vaše kůže sluneční svit špatně snáší, budete mít velkou spotřebu opalovacího krému s vysokým faktorem. Silnic, které by byly z většiny ve stínu, totiž zas tak moc není.
Podobně a možná paradoxně není útěku před vedrem. Protože na všechno pořád svítí slunce, zejména, pokud při parkování necháte střechu staženou, všechno pálí, a to více než v normálním autě. Položit si loket na dveře je například sotva reálné.
S tím souvisí detail, že se v podstatě pořád koupete ve směsi opalovacího krému a vlastního potu. Když si pustíte klimatizaci, je vám chladněji jen na nohy, protože vzduch z výdechů v palubní desce nemá šanci proti větru zvenčí.
Ten samozřejmě osvěžující je, ale musíte se pohybovat. Jakmile „krndujete” - tj. poskakujete v husté městské, zejména pražské dopravě -, větru není. Jedna z mála věcí, která v kabrioletu v takovémto vedru pomáhá, jsou ventilované sedačky, kterými byl testovaný mercedes vybaven.
I přes tohle všechno je však jízda kabrioletem - a je jedno, jestli jste za něj zaplatili čtyři milióny, nebo čtyřicet tisíc - balzámem na stres a shon. Takže ano – sice vám je horko větší než v uzavřeném autě s kvalitní klimatizací, ale kabriolet je lepší než uzavřený vůz. Nebo ne? Pište do diskuse.