Článek
Jaguar X-type byl z velké části postaven na Fordu Mondeo minulé generace a vyráběl se od roku 2001. Jaguar chtěl tehdy s novým X-typem „zatopit“ především německým automobilkám a jejich modelům střední třídy, obzvláště BMW řady 3 a Mercedes-Benzu třídy C. Komerčně X-type úspěšný nebyl - za osm let si jej koupilo pouhých 350 tisíc zákazníků (není to tak dávno, co české zastoupení zlevnilo X-type, aby stál méně než Škoda Superb).
Jaguar X-type byl prvním Jaguarem v historii automobilky, jenž spaloval naftu. Časopis Time zařadil Jaguar X-type mezi 50 nejhorších aut všech dob.
Nyní vedení Jaguaru rozhodlo o zastavení výroby – původní plány počítaly s výrobou do poloviny roku 2010. Rozhodnutí je to logické, Jaguar alespoň může soustředit síly na velmi povedené XF (test Novinek najdete zde) a luxusní XJ, které bylo tento týden uvedeno ve světové premiéře. Zatím není jisté, zda Jaguar vytvoří nástupce právě odcházejícího X-typu.