Článek
V roce 2015 se Jaguar vrátil do střední třídy, právě díky modelu XE. Kompaktní sportovní sedan naposledy značka nabízela v dobách pod Fordem a tehdejší model X-Type se svou koncepcí všechno vpředu a zmenšeným retro designem zaujal jen úzké portfolio zákazníků. Byť o špatný vůz ani z hlediska jízdních vlastností rozhodně nešlo.
Jenže současné XE je již postaveno dle tradičního receptu s klasickou koncepcí pohonu. Prodejům má v drsné konkurenci, kterou je krom německé trojice třeba i Alfa Romeo Giulia, pomoci modernizace. Ta se dotkla nejen designu exteriéru. Tady si všimnete především vážnějšího výrazu přídě a elegantnější zádě, jejíž svítilny připomínají elektromobil I-Pace.
I uvnitř vidíme inspiraci tímto revolučním elektromobilem, například co se týče panelu klimatizace s displejem, nového volantu či digitální přístrojovky. Novinkou je také vnitřní zpětné zrcátko s integrovanou kamerou či bezdrátové dobíjení telefonu. Místo otočného voliče převodovky také uvnitř najdete klasickou páku. Celkově byly zároveň přepracovány materiály uvnitř.
Jaguar z nabídky zatím vypustil šestiválcový zážehový motor. V nabídce tak alespoň na začátku prodejů bude dvoulitrový čtyřválec o výkonech 250 či 300 koňských sil. Zůstává i vznětová jednotka o výkonu 180 koňských sil. Vždy jde o kombinaci s osmistupňovou samočinnou převodovkou, za příplatek lze zvolit i pohon všech kol.
Zatím známe základní cenu vozu po modernizaci, která činí 1 163 536 korun. Předprodej bude startovat v následujících týdnech, výstavní premiéru si vůz neodbude na nadcházejícím autosalonu v Ženevě, protože jej Jaguar přeskočí.