Článek
Úspěch koncernu Volkswagen, jehož závodní elektrický unikát ID.R smazal všechny soupeře na vrcholu Pikes Peak, vzal si pro sebe rekord Nürburgringu a dál trhá rekordy tratí, inspiruje mnoho značek.
Mezi těmi, které se chtějí svézt na vlně úspěchů elektromobility, je i Hyundai. Sice je to korejská firma, ale vůz se nyní vyvíjí v německém Alzenau. Právě na tom místě, kde vznikl projekt Hyundai WRC.
Co víme o voze? Zatím nic moc. Bude elektrický a extrémně lehký. I podle uvolněného videa by se mělo jednat o auto velikosti Hyundaie Veloster, takže by to mohlo být využito právě i pro závody rally, na okruzích pak v rámci cestovních vozů.
Jenže vývoj závodní elektrické platformy by byl nákladný i pro giganta, jako je Hyundai. V květnu 2019 oznámila firma, že společně s Kiou vstoupili finančně do společného podniku s chorvatským výrobcem elektrických supersportů Rimac. A to teď s představením sportovního vozu začíná dávat smysl.