Článek
Čekalo se, že stroj od VW zajede rekord mezi elektrickými automobily. Ten dosud držela Tesla – rekordní jízdu obstaral model SP90 D v roce 2016 s časem 11:48. Jenže automobilce z Wolfsburgu se podařilo zajet absolutní rekord, dosud držený famózním Sébastien Loebem. Jeho rekord z roku 2013 zajetý s 3,2litrovým twin-turbo Peugeotem 208 měl hodnotu 8 minut a 13,878 sekundy.
Nový rekord má hodnotu 7 minut 57,148 sekundy. Za 102 let, co se závody jezdí, nikdo nebyl rychlejší a výsledný čas se podařilo srazit pod magických osm minut. A s čím Volkswagen závodil?
Hmotnost jenom 1,1 tuny
Závodní prototyp s čistě elektrickým pohonem nese označení I.D. R Pikes Peak. Vozidlo vyvíjelo oddělení Volkswagen Motorsport ve spolupráci s oddělením technického vývoje ve Wolfsburgu. Za volant speciálu usedl Romain Dumas, 40letý francouzský závodník, dvojnásobný vítěz slavné čtyřiadvacetihodinovky v Le Mans.
Dumas měl k dispozici 500 kW (580 k) a 650 N.m točivého momentu; 5,2 metru dlouhý elektrický supersport zvládne „stovku” za 2,2 sekundy, jede zhruba 240 km/h, ale absolutní rychlost na točité trati není tak důležitá. Síla motoru pouhých 1,1 tuny vážícího auta se přenáší na všechna čtyři kola.
Pikes Peak
Coloradský Pikes Peak je celosvětově nejznámější a pravděpodobně nejobtížnější závod do vrchu. Dříve šotolinová, dnes asfaltová silnice na vrchol měří 20 kilometrů a končí v nadmořské výšce 4300 metrů.
Na řidiče v závodu, který se jezdí od roku 1916, čeká celkem 156 zatáček. Závod „do oblak” se nedaleko města Colorado Springs v pohoří Rocky Mountain jezdí od roku 1916.