Článek
Ford se před nedávnem začal zaobírat snižováním nákladů na vývoj. Ukončil několik projektů, které podle něj vedly do slepé uličky, předělal svou politiku v motorech (viz uvedení přímovstřikových přeplňovaných motorů) a upravil i výzkumnou základnu.
Podle některých informací se nová platforma s pohonem zadních kol odsunula o několik let dál, protože na ní nebyly peníze. Šéf automobilky Allan Mulally však na společné večeři s novináři řekl, že zadokolka je stále velmi aktuální a Ford potřebuje jí rychle vyvinout.
Jenže nyní na tomto typu pohonu už nepracují Američané, ale je zcela přesunut do Austrálie. Ford tak následuje GM, které již dávno vývoj svého modelu Chevrolet Camaro a dalších derivací jeho podvozku přesunuji na tento kontinent.
Zadokolky tak z nabídky fordu nezmizí, ba právě naopak. Podvozek bude mít globální určení, takže se nasadí do vozidel jak v Austrálii, tak i v Americe. Ovšem velmi pravděpodobné je, že pokud se Ford rozhodne nasadit velký sedan pro Evropu (nástupce modelu Scorpio), bude mít právě tento podvozek.