Článek
Ford tento systém připravuje již nějakou dobu a jeho první „ochutnání“ bylo v konceptu vozu Lincoln MKR. Sériová verze se však bude od té z konceptu trochu lišit. Ford vyjde s jednoduše přeplňovanými motory (Lincoln měl Twin-Turbo), které budou mít označení GTDI (gasoline-turbocharged-direct-injection), nebo jako EcoBoost.
Výhodou těchto agregátů je to, že se zvýší jejich účinnost díky nasazení vysokotlakého přeplňování, které zásobuje palivem přímé vstřikování do válců.
:. Systém Ford GTDI v sobě kombinuje přeplňování jednoduchým turbodmychadlem s přímým vstřikem paliva.
Vysoký tlak umožňuje lepší rozprášení paliva ve válcích. Díky tomu palivo lépe hoří a je tedy možné dosáhnout větších výkonů při snížených nárocích na spotřebu. Tím by měly klesnout o několik desítek procent i emise a podle Fordu by měly splňovat velmi přísné emisní limity, které se nyní schvalují v americkém Kongresu..
Jako první přijde na trh nový vidlicový šestiválec o objemu 3,5 l s výkonem 250 kW. Shodné parametry má dnes motor 4,6 V8. Jenže nový šestiválec nabídne hmotnost o 55 kg nižší a o 20 % lepší spotřebu.
V budoucnu objevíme tuto techniku i u čtyřválce o objemu 2,0 l (nahradí třílitrový šestiválec) a na dalších motorech se nyní intenzivně pracuje. Velmi zajímavým bude jistě i agregát s objemem 1,4 l, se kterým se však setkáme o něco později.