Hlavní obsah

Ford zaspal, teprve nyní připravuje twin-turbo motory

Novinky,

Není tajemstvím, že Ford plánuje velké změny ve svém motorovém portfoliu. Ale zatímco dříve se neustále mluvilo o ekologických dieselech a alternativních palivech, zůstávaly zapomenuty benzínové agregáty. Jenže doba pokročila a BMW s PSA už dávno nabízejí extrémně silné motory s dvojitým přeplňováním. Ford tedy musí "šlápnout do pedálů" a sám něco představit.

Článek

Jenže hned to nebude. Technika twin-turbo totiž není hračka. Optimalizovat nastavení obou turbodmychadel (pro připomenutí - menší pracuje v nízkých otáčkách, ve vysokých pak zapíná velká turbína) není žádná legrace. Navíc Ford rozhodl, že když už jednou do toho investuje své peníze, bude to s veškerou slávou. Nabídne tedy jak twin-turbo čtyřválce, tak i V6 a V8. Derrick Kuzak, viceprezident Fordu pro globální vývoj oznámil, že první vůz, který bude mít tento motor nasazený, bude v příštím roce Lincoln MKS.

Podle něj se v twin-turbu spojuje jasná výhoda ve vysokém výkonu a přitom spotřebě, která se v přepočtu na koně může rovnat turbodieselům. To by znamenalo, že by spotřeba klesla až o 25-30 procent.

Derrick Kuzak navíc pro Automotive News připomněl další technologické milníky budoucnosti. Nejblíž je nasazení přímého vstřiku benzínu do válců, o kousek dál pak můžeme čekat deaktivace válců u motorů V8. Jedná se o podobnou techniku, jakou používá Chrysler či Merceredes, kde je nazvána Phoenix technology.

Bez zajímavosti ani není již finální příprava nové převodovky s dvojicí klasických spojek. Ale zatímco v Evropě se už tyto druhy převodovek (zatím se značí DSG) propracovaly už k sedmi stupňům, Ford připravuje teprve šestistupňovou verzi. I tak je to ale posun proti pětistupňovým automatům.

Související témata:

Související články

Dvě turba i pro čtyřválec BMW

Dvoulitrové vznětové čtyřválce mají u BMW již dlouhou tradici, ale poslední dobou poněkud usnuly na vavřínech. Byly zde automobilky, které dokázaly předvést...

Fiat nabídne dva turbodiesely twin turbo

Automobilky už pochopily, že pokud chtějí nabízet zákazníkům stále silnější a přitom provozně výhodné motory, musí jít cestou zvyšování účinnosti. Proto i Fiat...

Výběr článků

Načítám