Článek
Už v půlce října jsme vás informovali, že Dodge Viper skončí v roce 2017. Tehdy jsme si mysleli, že důvodem jsou jeho velmi slabé prodeje. Ale druhým důvodem je bezpečnost, kterou nemůže tenhle automobil zaručit.
Na vině je totiž absence záclonového bočního airbagu, který prostě do vozu s tak omezeným prostorem nad hlavou nejde nainstalovat. A tak bez něj nemůže automobil splňovat federální bezpečnostní standardy, konkrétně nařízení FMVSS #226. Úprava auta pro jejich instalaci by stála příliš mnoho, a tak musí auto skončit.
Sergio Marchione, šéf koncernu Fiat Chrysler, který byl v posledních letech tvrdým kritikem tohoto vozu, ale na posledním autosalonu v Detroitu zmírnil svou filipiku proti autu a zmínil, že třeba někdy v budoucnu by mohl automobil vyjet na silnice v nové generaci.
Jenže to „někdy” je trochu ve hvězdách. Má to být platforma sdílená s Alfou Romeo Giulia, která má už pěkné zpoždění. A firma Dodge nyní uvažuje, co dělat, když chce dát vale většině osmiválců, natož desetiválci. Pokud by vše šlo dobře, nějaký menší druh osmiválce by se do platformy z italského chovu ještě vešel, ale desetiválec už určitě ne.