Článek
Ohromný bestiální sporťák, který má pod kapotou vidlicový desetiválec o neskutečném objemu 8,4 litru. Výkon 481 kW a točivý moment 812 Nm posílaný na zadní kola je vizitka opravdu zajímavá. Jenže už druhá generace tohoto vozu netáhne. Stejně jako ta první.
Co se na téhle bestii na kolech lidem nelíbí? U první generace to byly tři věci: cena, příliš vysoký výkon na jednu nápravu a rozžhavený výfuk v prazích, o který si každý řidič alespoň jednou spálil lýtko či zadek.
Druhá generace se vylepšila. Cena je stále vysoká, ale výfuk je už odizolovaný a výkon už hlídá celá souprava stabilizátorů. Ty jdou sice vypnout, jenže stále to není ono. Především v tom, že konkurence nabízí už auta o generaci dál. A tak Dodge mění plány. Viper, kterému už jednou značka zazvonila umíráčkem, ale pak si to rozmyslela, tak prý skončí bez náhrady v roce 2017.