Článek
Pokud chce dnes člověk velký vůz od Citroënu, musí hledat na trhu ojetých aut. V dohledné době se to ale má změnit, jak uvedla generální ředitelka značky Linda Jacksonová. Jako designový základ má posloužit koncept Cxperience, který se představil na autosalonu v Paříži v roce 2016. [celá zpráva]
Velké sedany Citroënu asi nemůžeme nazvat prodejně úspěšnými, jenže u fanoušků mají úspěch ohromný. Unikátní vždy byly tím, že se na rozdíl od většiny konkurentů nesnažily být komfortní a sportovní najednou - vždy preferovaly komfort.
Do nedávné minulosti jim k tomu sloužilo hydraulické odpružení, které tato auta v podstatě prodávalo. Citroën ho již používat přestal, i tak ale má být novinka špičkově komfortní.
„Mít velký sedan v nabídce je důležitá součást toho být velkou automobilkou. Potřebujete celé spektrum od malých aut po velká, včetně SUV. Když to uděláte dobře, pokryjete požadavky na objem a zisk dostatečně na to, abyste uspěli,” uvedla šéfka Citroënu pro britský magazín Autocar.
Cxperience byl předzvěstí tohoto nového auta. „Stejně jako všechny ostatní koncepty vznikl proto, aby otestoval reakci, a bude se vyvíjet. (...) Bude inspirovat produkční auto a ukázal náhled na luxusní vlajkovou loď bez tradičních vodítek jako chrom, kůže nebo lakované dřevo,” dodala.
Co je ale nejpodstatnější, produkční verze Cxperience nemá být jen dalším „čtyřdveřovým kupé” s gigantickými koly a tvrdým, pseudosportovním podvozkem. Cxperience je v očích ředitelky „ideál nové definice komfortu, ve smyslu interiéru a vyváženosti komfortu jízdy a ovladatelnosti”, které bude docíleno pomocí nového odpružení Advanced Comfort.
Tento systém využívá klasických vinutých pružin a teleskopických tlumičů, přibyly mu progresivní hydraulické dorazy, dva u každého kola. Jeden slouží při stlačení, druhý při uvolnění. Aktivují se na větších nerovnostech, kdy lépe rozptýlí energii svislého pohybu kola.
Citroën doufá, že nový velký sedan bude „svůj” v rámci konkurentů - k hlavním patří Volkswagen Passat. Má toho dosáhnout dospělejší verzí designu, kterou bodují modely jako C3 a C4 ve všech svých verzích.
Samozřejmě, komerční úspěch nového auta bude důležitým hodnotícím kritériem. Model C6 byl neobvyklý, proto zajímavý - asi proto byly jeho nejlepší evropské roční prodeje sedm tisíc kusů v roce 2007.