Článek
Pokud chce dnes člověk velký vůz od Citroënu, musí hledat na trhu ojetých aut. V dohledné době se to ale má změnit, jak uvedla generální ředitelka značky Linda Jacksonová. Jako designový základ má posloužit koncept Cxperience, který se představil na autosalonu v Paříži v roce 2016. [celá zpráva]
Velké sedany Citroënu asi nemůžeme nazvat prodejně úspěšnými, jenže u fanoušků mají úspěch ohromný. Unikátní vždy byly tím, že se na rozdíl od většiny konkurentů nesnažily být komfortní a sportovní najednou - vždy preferovaly komfort.
Do nedávné minulosti jim k tomu sloužilo hydraulické odpružení, které tato auta v podstatě prodávalo. Citroën ho již používat přestal, i tak ale má být novinka špičkově komfortní.
„Mít velký sedan v nabídce je důležitá součást toho být velkou automobilkou. Potřebujete celé spektrum od malých aut po velká, včetně SUV. Když to uděláte dobře, pokryjete požadavky na objem a zisk dostatečně na to, abyste uspěli,” uvedla šéfka Citroënu pro britský magazín Autocar.

Citroën Cxperience Concept
Cxperience byl předzvěstí tohoto nového auta. „Stejně jako všechny ostatní koncepty vznikl proto, aby otestoval reakci, a bude se vyvíjet. (...) Bude inspirovat produkční auto a ukázal náhled na luxusní vlajkovou loď bez tradičních vodítek jako chrom, kůže nebo lakované dřevo,” dodala.
Co je ale nejpodstatnější, produkční verze Cxperience nemá být jen dalším „čtyřdveřovým kupé” s gigantickými koly a tvrdým, pseudosportovním podvozkem. Cxperience je v očích ředitelky „ideál nové definice komfortu, ve smyslu interiéru a vyváženosti komfortu jízdy a ovladatelnosti”, které bude docíleno pomocí nového odpružení Advanced Comfort.
Tento systém využívá klasických vinutých pružin a teleskopických tlumičů, přibyly mu progresivní hydraulické dorazy, dva u každého kola. Jeden slouží při stlačení, druhý při uvolnění. Aktivují se na větších nerovnostech, kdy lépe rozptýlí energii svislého pohybu kola.

Citroën Cxperience Concept
Citroën doufá, že nový velký sedan bude „svůj” v rámci konkurentů - k hlavním patří Volkswagen Passat. Má toho dosáhnout dospělejší verzí designu, kterou bodují modely jako C3 a C4 ve všech svých verzích.
Samozřejmě, komerční úspěch nového auta bude důležitým hodnotícím kritériem. Model C6 byl neobvyklý, proto zajímavý - asi proto byly jeho nejlepší evropské roční prodeje sedm tisíc kusů v roce 2007.