Článek
Velké luxusní sedany Citroënu většinou moc nešly. Poslední generace C5, nebo dokonce C6 určitě nemůžeme zvát úspěšnými. A tak třeba jednou objevíme na molech autosalonů novinku v podobě sedanu, vycházejícího z tohoto konceptu, který bude mít premiéru přesně za měsíc na autosalonu v Paříži.
Vůz má skutečně sportovní šmrnc. Vždyť na délku 4,85 m je dva metry široký a jen 1,37 m vysoký. A k tomu je třímetrový rozvor, kde v rozích stojí dvaadvacetipalcové ráfky. Vzhledově tak můžete auto přiřadit třeba k Porsche Panamera nebo Mercedesu CLS.
Uvnitř to vypadá jako pořádný kus čalounické práce, do které se pustili pánové od velkých televizí. Místo nějakých hrátek s přístroji za volantem tu na ohromné konzoli z rádoby dřeva stojí jen head-up displej. Ta velká televize sídlí uprostřed a je to něco mezi zábavním centrem, navigací, počítačem, tabletem… Ale každopádně je to jeden z nejdelších displejů, jaké jsme zatím viděli.
Design, ten Francouzi umí a tak i tady to je přehlídka krásy. Třeba sedadla jsou otevřená směrem ven a do středu vozu jsou vyvýšená jako klasický ušák. Ve výkrojích opěrek hlavy pak jsou krásně zakomponované reproduktory audiosystému.
Co je pod kapotou zatím netušíme. Hovoří se o plug-in hybridní jednotce, kde elektromotor o výkonu 80 kW pomáhá spalovací jednotce s výkonem někde mezi 110 a 149 kW. Přesnou informaci nám ale Citroën prozradí až později.
Souhrnně by mělo auto mít 224 kW, ale to samozřejmě u spojení elektromotoru a spalovacího motoru závisí na několika přepočtových hodnotách. Víme, že plně nabité by mělo auto dojet 60 km na čistě elektřinu a přitom akumulátor má kapacitu pouhé 3 kWh.