Článek
Na úvod si ujasněme jedno: C5 nepatří do vyšší střední třídy, kam ho výrobce posouvá, ale o třídu níž. Stejně jako Superb, Mondeo nebo Passat. Musíme ale pochválit vzezření nové cé-pětky. Určitě se povedlo, výrazná přední maska i zadní světlomety vypadají svébytně, u sedanu je hezké i prudké zkosení zádě.
Podvozek technicky vychází z většího modelu C6. Nabízí se ve dvou verzích: klasické odpružení (poskytuje lepší kontakt s vozovkou, ale menší komfort), a pak hydropneumatické odpružení Hydractive III+, které nabízí špičkový komfort i na méně kvalitních silnicích.
Rozvor narostl o 65 mm, což ocení cestující na zadních sedadlech. Na délku tak C5 měří 4 780 mm (sedan) a v případě verze kombi je to 4 830 mm. Kufr nabízí základní velikost 439 litrů, u verze kombi je to 505 litrů.
Základní cena startuje na 594 900 korunách (benzínová 1,8i - 92 kW / 127 k); naopak nejdražší cé-pětka stojí v nejvyšší výbavě Exclusive 989 900 korun. V tomto případě se o pohon stará šestiválcový turbodiesel s objemem 2,7 litru a výkonem 150 kW respektive 208 koňských sil.
Vybrané motorizace C5 (údaje platí pro sedan) | ||||
---|---|---|---|---|
motor | 1,8i | 2,0i | 1,6 HDI | 2,7 V6 HDI |
výkon (kW / k) | 92 / 127 | 103 / 143 | 80 / 110 | 150 / 208 |
toč. moment Nm / otáčky | 170 / 3750 | 200 / 4000 | 260 / 1750 | 440 / 1900 |
hmotnost (kg) | 1510 | 1521 | 1503 | 1766 |
max. rychlost (km/h) | 200 | 210 | 191 | 224 |
0-100 km/h (s) | 11,0 | 10,7 | 12,2 | 8,9 |