Článek
Na silnicích a dálnicích Portugalska jsme měli možnost ohodnotit, jaká je vlastně nová generace modelu C5.
Je krásná
Auto se designerům povedlo. Je to parádní kousek, který by chtěl mít každý doma. Není to ta konfekce, kterou nabízí VW, ani mnohdy až příliš dynamicky řešený vůz jako u Fordu, ale je to klasika s lahůdkovými liniemi. Především se nám líbí boční profil vozu, kde vládne ostrá hrana v úrovni klik dveří. Poutá na sebe spoustu pozornosti a velké auto dělá mnohem dynamičtější.
:. Nový vůz je klasickým sedanem.foto: Novinky/Jan Čech
Je přeplácaná
Interiér vozu je podle našeho názoru až moc avantgardní. Jako by palubka byla složená z několika částí, které k sobě nejdou. Navíc se i sem dostalo ovládání audiosystému z koncernu PSA s miniaturními tlačítky a dosti obtížným ovládáním.
Je ohromná
Tohle auto je se svými rozměry jedno z největších na trhu. Na délku i rozvor je delší už jen Ford Mondeo. Budoucí zákazníci se tak budou muset připravit na rozměry 4829 x 1860 x 1483 mm s rozvorem 2815 mm.
Uvnitř to ale až tak slavné není. Auto sice je velké, ale bezpečnost si vzala svůj podíl. Nikdo sice strádat nebude, ale dokázali bychom si představit více místa například pro nohy na předních i zadních sedadlech a v oblasti pánve vzadu.
:. Na zadních sedadlech je místa sice dost, ale dokázali bychom si představit i více.foto: Novinky/Jan Čech
Je nová
Citroën C5 v nové generaci dostane i něco, na co nejsou zákazníci tohoto modelu moc zvyklí - klasické pružení vinutými pružinami. Sice v nabídce bude dál systém Hydractive 3+, ale pro zájemce o levnější systém "kovového“ pružení bude připraveno. V některých výbavách a motorizacích však bude v nabídce jen jedno nebo druhé.
Podle našich zkušeností je klasické odpružení velmi kvalitní. Je sportovnější než Hydractive, ale moc na komfortu neubírá. Lze jej přirovnat k trochu umírněnějšímu sportovnímu módu hydropneumatického pružení.
Je silná?
Model bude nabízet hned sedm motorů. Základním pilířem bude zážehová osmnáctistovka s výkonem 92 kW a vznětový agregát o objemu 1,6 l (80 kW). My jsme však vyzkoušeli tři jiné motory. Všechny byly vznětové (zážehové testovací flotila nenabídla). Dvoulitr s výkonem 100 kW byl podle nás tím nejslabším, co by pod kapotou mělo být. Vůz je totiž vzhledem ke své konstrukci docela těžký (od 1500 kg).
Technické údaje vznětových motorů | ||||
---|---|---|---|---|
Verze | 1.6 HDi | 2.0 HDi | 2.2 HDi | 2.7 HDi |
Objem (ccm) | 1560 | 1997 | 2179 | 2721 |
Výkon (kW) | 80 | 100 | 125 | 150 |
při ot./min | 4000 | 4000 | 4000 | 4000 |
Toč. moment (N.m) | 240 | 320 | 370 | 440 |
při ot./min | 1750 | 2000 | 1500 | 1900 |
Pružení* | K | K/H | H | H |
Převodovka** | M5 | M6/A6 | M6 | A6 |
Max. rychlost (km/h) | 191 | 204 | 219 | 224 |
Zrychlení 0-100 km/h (s) | 12,2 | 10,6 | 9,2 | 8,9 |
Komb. spotřeba (l na 100 km) | 5,6 | 6,0 | 6,5 | 8,0 |
* K - kovové pružiny, H - Hydractive 3+
** M - manuální, A - automatická, + počet stupňů
Nad ním se objevuje moderní čtyřválec s dvojitým sekvenčním přeplňováním se 125 kW (objem motoru 2,2 l). Ten má velmi solidní zátah, krásně se projevuje, podle nás však na tak velký cenový rozdíl není dostatečně odlišný od dvoulitru. Posledním vyzkoušeným agregátem byl velký vznětový šestiválec 2,7 l/150 kW. Ten si s vozem krásně hraje a jen klasická automatická převodovka s plynulým a možná až příliš měkkým chodem se brání plnému využití jeho potenciálu.
Technické údaje zážehových motorů | |||
---|---|---|---|
Verze | 1.8i 16V | 2.0i 16V | 3.0i V6 |
Objem (ccm) | 1749 | 1997 | 2946 |
Výkon (kW) | 92 | 103 | 155 |
při ot./min | 6000 | 6000 | 6000 |
Toč. moment (N.m) | 170 | 200 | 290 |
při ot./min | 3750 | 4000 | 3750 |
Pružení* | K | K/H | H |
Převodovka** | M5 | M5/A4 | A6 |
Max. rychlost (km/h) | 200 | 210 | 224 |
Zrychlení 0-100 km/h (s) | 11,0 | 9,7 | 9,2 |
Komb. spotřeba (l na 100 km) | 7,9 | 8,9 | 10,5 |
* K - kovové pružiny, H - Hydractive 3+
** M - manuální, A - automatická, + počet stupňů
K vyjmenovaným motorům se bude ještě nabízet dvoulitr v zážehové verzi (103 kW) a starší třílitrový šestiválec (155 kW). ten však v nabídce pro Českou republiku nebude.
Bude až od června
Citroën C5 bude v nabídce v české republice až od června tohoto roku. Verze kombi pak přijde o měsíc později. Základní cena vozu činí 594 900 Kč.
Ceník | Base | Confort | Dymique | Exclusive |
---|---|---|---|---|
1.8i 16V | 594 900 | - | - | - |
2.0i 16V | - | - | 667 900 | 767 900 |
2.0i 16V AT | - | - | - | 817 900 |
1.6 HDi | 619 900 | - | 662 900 | - |
2.0 HDi | - | 719 900 | 719 900 | 819 900 |
2.0 HDi AT | - | 769 900 | - | 869 900 |
2.7 HDi AT | - | - | - | 989 900 |