Článek
Američtí vyšetřovatelé odhalili ve vozech značky Mercedes-Benz potenciálně nelegální software, nikoliv nepodobný tomu, který v roce 2015 stál za vznikem Dieselgate. Tento emisní skandál se týkal dieselových aut koncernu Volkswagen v USA. [celá zpráva]
Podle závěrů vyšetřovatelů, o kterých s odkazem na důvěrné dokumenty informovaly německé noviny Bild am Sonntag, dokážou některé dieselové mercedesy rozpoznat, zda je vůz testován v laboratoři. Režimu pro takový provoz údajně software auta říká „Slipguard” a emisní limity v něm plní.
Po 26 kilometrech jízdy je ale prý aktivována funkce s názvem „Bit 15”, která výrazně omezí vstřikování roztoku močoviny, v Evropě prodávané pod obchodním názvem AdBlue, do SCR. V takové chvíli vůz vypouští údajně až 10krát vyšší emise NOx, než připouští norma.

Mercedes-Benz E 220 d W213
Mluvčí Daimleru odmítl dokumenty blíže komentovat. Uvedl jen, že automobilka plně spolupracuje s americkými úřady a dohodla se s nimi na přísné mlčenlivosti. Ovšem Daimler je podroben vyšetřování úřady nejen v USA, ale i v Německu, a to právě kvůli nadměrným emisím dieselových motorů.
„Úřady jsou s těmito dokumenty obeznámeny a žádná stížnost podána nebyla,” uvedl mluvčí. „Dokumenty, ze kterých čerpal Bild, byly očividně vybrány schválně tak, aby poškodily Daimler a jeho 290 tisíc zaměstnanců,” dodal.

Mercedes-Benz E 220 d W213
Mercedes-Benz stáhl dieselová osobní auta z amerického trhu, zůstává tam jen s dodávkou Sprinter. „Diesel nepasuje do našeho produktového portfolia ve Spojených státech,” uvedl k tomuto kroku Ola Källenius, šéf vývoje Mercedesu, na detroitském autosalonu letos v lednu. [celá zpráva]