Článek
Automobilka Bugatti letos slaví 110 let od svého založení a k této příležitosti představila speciální Chiron. Jenže jakkoliv úchvatný Chiron je, byla by to oslava poněkud chabá, a tak soudě dle náznaků, které se objevují, pro Ženevský autosalon chystá Bugatti něco většího. Mnohem většího.
Jean Bugatti’s 57 SC Atlantic cannot be re-created, but what do you think? Can we translate its design language into the...
Posted by Bugatti on Sunday, 24 February 2019
Podle poslední upoutávky na Facebooku to bude spojeno právě s Typem 57SC Atlantic. „57SC Atlantic Jeana Bugattiho nemůže být vytvořena znovu, ale co myslíte, dokážeme její design přeložit do jednadvacátého století?” ptá se Bugatti u skici Atlanticu shora.
Co přesně automobilka chystá, samozřejmě zůstává záhadou. Podle popisku zveřejněné fotky to vypadá, že spekulace o nalezení čtvrtého vyrobeného Atlanticu nebyly pravdivé a také že nebude odhalena žádná replika.

Černý Type 57SC Atlantic na této ilustraci má být druhým vyrobeným kusem, který si Jean Bugatti postavil pro sebe. Od roku 1938 je ztracený.
Podle dalších spekulací Bugatti vyrobilo speciální auto pro Ferdinanda Piëcha, někdejšího generálního ředitele koncernu Volkswagen a zároveň vnuka Ferdinanda Porscheho, který založil stejnojmennou firmu a vyvinul Volkswagen Typ 1, legendárního Brouka.
Údajné auto pro Piëcha má stát zhruba 16 milionů eur (cca 410,4 milionu korun), což jsou ve srovnání s původními Type 57SC Atlantic skoro drobné – jeden z oněch třech existujících kusů v roce 2010, ještě před současným boomem cen vzácných aut, změnil majitele v aukci za zhruba 40 milionů dolarů, tedy v tehdejším kurzu za cca 769,3 milionu korun.
Co Bugatti nakonec v Ženevě odhalí a pro koho to bude určeno, na to si zatím počkejme. Do začátku autosalonu zbývá už jen týden.