Článek
Nejluxusnější kabriolet od BMW právě absolvuje poslední testy před spuštěním sériové výroby. Po zimním testování v Arjeplog ve Švédsku, v jihofrancouzském Miramas nebo na Nordschleife okruhu Nürburgring, se nyní prototypy dostaly do kalifornského Údolí smrti, jednoho z nejvíce nehostinných a nejteplejších míst světa.
Údolí smrti je častým místem, kde automobilky včetně třeba domácí Škody testují svá auta. V případě BMW nás zaujalo prohlášení, že automobily budou u přehrady Hoover Dam vystaveny silným elektromagnetickým vlnám turbín vodních elektráren a bude se testovat, zda jejich záření odolají elektronické systémy.
O motorizacích se BMW zatím nerozpovídalo, pravděpodobně ale nabídka bude kopírovat to, co můžete mít pro verzi kupé. Konkrétně jde o verze M850i se zážehovým vidlicovým osmiválcem a naftovou 840d, poháněnou řadovým šestiválcem (tabulka níže uvádí hodnoty pro kupé).
Oba motory jsou dobře známé i z řady 5, 6 a 7. Více o verzi kupé najdete v našem dřívějším článku. [celá zpráva]
Verze | M850i | 840d |
---|---|---|
Motor | 4395 ccm, V8 | 2993, R6 |
Výkon | 390 kW/530 k při 6000 1/min | 235 kW/320 k při 4000 1/min |
Točivý moment | 750 Nm / 1840-4600 1/min | 608 Nm / 1750-2250 1/min |
0-100 km/h | 3,7 s | 4,9 s |
Max. rychlost | 250 km/h | 250 km/h |
Komb. spotřeba | 10,5 l/100 km | 6,2 l/100 km |
Hmotnost (DIN) | 1890 kg | 1860 kg |
Uvedení na trh zcela nového BMW řady 8 je stanoveno na listopad 2018, kabriolet přijede později, patrně na jaře příštího roku. obě verze se budou vyrábět v Dingolfingu, tedy ve stejném závodě jako BMW řady 7.