Článek
První dojem: znovuzrozená řada 8 si zachovala typické prvky, které najdete na každém současném BMW, zároveň ale přidala na luxusu a má v sobě tu přirozenou majestátnost obrovských kupé.
Odlišností od současné produkce BMW jsou pak výrazné prolisy na boku karoserie a nový tvar zadních svítilen a obřích zadních výfuků, oba tyto prvky jsou hodně výrazné.
Přední maska s dlouhou kapotou působí též dynamickým dojmem a celkově musíme po zhlédnutí prvních fotografií říci, že tohle se mnichovským hodně povedlo.
BMW uvádí, že nová „osmička” má extrémně úzké - nejnižší světlomety, jaké kdy jejich model měl. Standardně jsou Full LED, za příplatek budou k dispozici laserové. Interiér je prakticky totožný s tím, co nabízí luxusní řada 7.
Technickou lahůdkou je odemykání a startování vozu pomocí aplikace v chytrém telefonu a technologie Near Field Communication (NFC). Klasický klíč pak není potřeba. Klíč lze sdílet s pěti dalšími lidmi. Ale pokud jste konzervativní, samo sebou můžete používat klasický klíček.
Délka 4,8 metru
Nová řada 8 je dlouhá 4851 mm, má šířku 1902 mm a je vysoká jenom 1346 mm. Velké rozměry potvrzuje i obří rozvor náprav - 2822 mm. Nejmenší kola mají průměr osmnáct palců, zatím největší dvacet. Dieselová verze s šestiválcem váží 1830 kg (dle DIN), V8 je pak o rovných 60 kilogramů těžší. Výkony a spotřebu motorů uvádí tabulka níže.
V nabídce jsou potvrzeny zatím dvě motorizace, obě s pohonem všech kol xDrive (což je vzhledem k tradičně zábavným bavoráckým zadokolkám trochu zklamání) a osmistupňovou automatickou převodovkou Steptronic (což se dalo čekat).
Konkrétně jde o verze M850i se zážehovým vidlicovým osmiválcem a naftovou 840d, poháněnou řadovým šestiválcem. Oba motory jsou dobře známé i z řady 5, 6 a 7.
Verze | M850i | 840d |
---|---|---|
Motor | 4395 ccm, V8 | 2993, R6 |
Výkon | 390 kW/530 k při 6000 1/min | 235 kW/320 k při 4000 1/min |
Točivý moment | 750 Nm / 1840-4600 1/min | 608 Nm / 1750-2250 1/min |
0-100 km/h | 3,7 s | 4,9 s |
Max. rychlost | 250 km/h | 250 km/h |
Komb. spotřeba | 10,5 l/100 km | 6,2 l/100 km |
Hmotnost (DIN) | 1890 kg | 1860 kg |
„Uvedení na trh zcela nového BMW řady 8 je stanoveno na listopad 2018. Vůz se bude vyrábět v Dingolfingu, tedy ve stejném závodě jako BMW řady 7,“ uvedl pro Novinky.cz tiskový mluvčí českého zastoupení David Haidinger.
BMW v budoucnu přichystá ještě další odvozené verze: kromě kupé to bude nejsportovnější provedení M8, dále kabrio a čtyřdveřová verze Gran Coupé.
Do slavné čtyřiadvacetihodinovky, která začne doslova za pár hodin, nasadí BMW dva závodní vozy. Cíl budou mít stejný jako všichni, kdo se na start postaví, počítáme však, že s ohledem na světovou premiéru bude tlak na to postavit se na stupně vítězů o dost větší.