Článek
Ostrá verze M8 dostane výraznější přední masku a mohutnější otvory pro přívod vzduchu. Vzadu pak čtyři koncovky výfuku se specificky naladěným zvukovým projevem. Proti standardní verzi se rozšířil rozchod kol, konkrétní rozšíření ale automobilka zatím neuvádí.
Jisté je, že specificky naladěný je také podvozek, který má tužší stabilizátory a celkově je více přizpůsoben pro jízdu na závodním okruhu. Přizpůsobení se dočkaly i brzdy: vrtané kotouče s vnitřním chlazením a šestipístkovými brzdovými třmeny mají průměr 395 mm (na přední nápravě).
Čtyřkolka i zadokolka
Upravený osmiválec s dvojicí dvoukomorových turbodmychadel disponuje výkonem přesahujícím 440 kW / 600 k. Přesné číslo nezaznělo. Připomeňme, že verze 850i disponuje výkonem 530 koní (390 kW) a maximálním točivým momentem 750 Nm při 1840–4600 otáčkách. Převodovka je výhradně automatická, osmistupňová.
Výkon se bude – stejně jako v novém M5 – přenášet buď na všechna čtyři kola, nebo pouze na kola zadní nápravy. To je vynikající řešení, které v praxi skutečně funguje, ostatně chválili jsme jej už v testu nové M5. [celá zpráva]
Nová řada 8 je dlouhá 4851 mm, má šířku 1902 mm a je vysoká jenom 1346 mm. Velké rozměry potvrzuje i obří rozvor náprav – 2822 mm. Nejmenší kola u standardního provedení mají průměr osmnáct palců, v případ M8 jsou standardem devatenáctipalcová kola, za příplatek i s průměrem o palec větším. [celá zpráva]
BMW zároveň prozradilo, že M8 vznikne i ve verzi kabrio a coby čtyřdveřový sedan.