Hlavní obsah

Bentley představuje nový Flying Spur, poprvé zatáčí i zadními koly

Právo, laz

Poté, co na svět přede dvěma lety přišlo kupé Continental GT v nové generaci a spolu s o rok opožděným kabrioletem do značné míry pozvedly produktovou řadu značky, je tu i klasická limuzína.

Foto: Bentley 4x

Jednadvacetipalcové disky jsou standardem – Mulliner připravil i dvaadvacítky.

Článek

Bentley má sice Mulsanne a Bentaygu, avšak základem nabídky exkluzivní britské automobilky je řada Continental. Právě o tento přídomek v nové generaci přichází sedan, který už si říká jen Flying Spur. To nemění nic na tom, že je blízkým příbuzným kupé, které jsme nedávno otestovali, a kabrioletu.

Ve srovnání s předchůdcem, jehož kořeny byste našli ještě u Volkswagenu Phaeton, je o pár milimetrů delší, hlavně má ale o podstatných 130 mm delší rozvor náprav, přesně 3195 mm. Díky tomu je na pohled elegantnější, podobá se zmiňovanému Mulsanne, má také ale více místa pro nohy zadních pasažérů.

Foto: Bentley

Bentley se drží tradičních tvarů.

Uvnitř se pak jedná o rozvinutí myšlenky ostatních karosářských verzí. Středový panel opět rotuje a nabídne obrazovku, hodiny nebo čistý vzhled, všude najdete spoustu dřeva a kvalitní kůže, audio může mít až 19 reproduktorů.

Srdcem je motor W12 o objemu šesti litrů, výkonu 467 kilowattů a točivém momentu 900 Nm. Limuzína akceleruje z nuly na stovku za 3,8 sekundy a maximální rychlost činí říkankových 333 kilometrů za hodinu.

Foto: Bentley

Typické B je odlišně stylizované.

Foto: Bentley

Bentley slibuje více místa na zadních sedadlech.

Samozřejmostí je vzduchové odpružení a u moderních Bentley už i pohon všech kol. Novinkou je ovšem natáčení zadní nápravy, které i podle našich zkušeností u takto dlouhých aut prostě chcete.

V12 vs. W12

Když se řekne dvanáctiválec, až na výjimky se myslí konfigurace V12, tedy motor se dvěma řadami válců po šesti. K těm výjimkám ale patří právě motor v Bentley Continental GT, který je označený W12.

Není to překlep a motor ani nemá dvě klikové hřídele, jak by tvar písmene W mohl naznačovat. Je to pokračování života motoru VR, vynálezu koncernu Volkswagen, který dokázal dostat šest válců do prostoru, kam by se běžný vidlicový šestiválec (V6) nevešel na šířku a řadový šestiválec (R6 nebo také I6) zase na délku.

Není to motor ani řadový, ani vidlicový, je to kombinace obou. Válce jsou sice ve dvou řadách, ale úhel, který svírají, je tak ostrý, že motor má jen jednu hlavu válců. U prvního šestiválce této konstrukce byl úhel 15°, kdežto u běžných V6 bývá 60°.

Volkswagen použil tento motor, označený VR6, poprvé v roce 1991 v Passatu a Corradu. O rok později se dostal do Golfu třetí generace.

Motory označené písmenem W nejsou nic jiného než dva bloky VR, ustavené do podoby klasického vidlicového motoru, tedy s jednou společnou klikovou hřídelí. Bentley Continental GT má motor W12, tedy dvakrát VR6.

Objednávky na nový Flying Spur startují na podzim letošního roku, první vozy zákazníkům dorazí na začátku roku následujícího.

Související témata:

Výběr článků

Načítám