Článek
Hyundai na sebe už před lety upozornil pohledným, ale jízdními vlastnostmi pouze průměrným modelem Coupé [celá zpráva], které pro svůj vzhled dostalo přezdívku „Ferrari pro chudé“. Druhý pokus, který korejská automobilka uskutečnila v segmentu sportovních kupé, přichází na trh nyní a jmenuje se Genesis Coupe.
Hyundai se naštěstí držel osvědčeného receptu pro sportovní kupé - dramatický vzhled, silný atmosférický motor a pohon zadních kol. Výsledkem je konkurent, který je v daném segmentu nejlevnější a udělá podobnou parádu (myšleno na pohled) jako třeba Nissan 370Z.
Dobře smontovaný interiér
Genesis Coupe působí svou siluetou sportovně - hodně pomáhá ostře řezaná přední maska a devatenáctipalcová litá kola obutá do nízkoprofilových pneumatik. Dobrý dojem umocňuje decentní zadní křídlo i dvě koncovky výfuku umístěné v rozích. Škoda jen nevýrazné barvy testovacího exempláře, Hyundai má v nabídce třeba výraznou zelenou, modrou nebo červenou metalízu.
Ač je automobil homologován jako čtyřmístný, na zadní sedačky zapomeňte - hodí se leda tak na odložení tašky nebo nějaké drobnosti. Pochválit je třeba přední sedačky, jsou pohodlné, jejich výplň je „tak akorát“ tvrdá a nabídnou i přiměřené boční vedení.
Interiér po estetické stránce zrovna neoslní, černých ploch je zkrátka velmi mnoho a nepůsobí zrovna luxusně. Na druhou stranu, již zmiňovaný Nissan 370Z také nemá kdovíjak dobrý vnitřek. Genesis Coupe nabídne dobrou ergonomii a velmi dobré je i dílenské zpracování. Ovládání je přehledné a snadné od prvního usednutí do automobilu.
Stará škola
Motor je ze staré školy: 3,8litrový atmosférický šestiválec uložený vpředu podélně; 303 koní spontánně reaguje na každé sešlápnutí plynu. Šestiválec výtečně táhne ve středních otáčkách, nad 6000 otáček už se nic dramatického neděje. Spotřeba se dá při lehké noze držet na deseti litrech, při rychlejším ježdění se dostanete na 12 litrů.
Motor je skrz výfuk výrazněji slyšet po nastartování a pak do středních otáček, ve vysokých ale předvede nezáživné ječení, šestiválcová konkurence v podobě Nissanu či BMW je na tom lépe.
Podvozek není přehnaně tvrdý, spoustu nerovností odfiltruje i s 19palcovými koly znamenitě a jen občas se projevila prkennost. Elektronická stabilizace je nastavena přecitlivěle, žlutá kontrolka se v zatáčkách rozblikala při každém razantnějším sešlápnutí plynu. Při sportovní jízdě je lepší ESP vypnout, Genesis Coupe s mechanickým samosvorným diferenciálem se pak snadno nechá přemluvit k rozhození zádě. Následný drift je dobře ovladatelný a nezáludný.
Řízení je příjemně strmé a přesné, mechanická citlivost však není jako u nejlepších sportovních kupé. Šestistupňová samočinná převodovka v režimu D neumožňuje pro přeřazení používat „pádla“ pod volantem, musíte se přepnout do „ručního“ řazení. Celkově je k tomuto autu vhodnější manuální převodovka, kterou výrobce rovněž nabízí.
Slabší brzdy, vynikající prodejní cena
Brzdy se dávkují dobře, mohly by ale být účinnější (své jistě hraje i vysoká hmotnost - 1,6 tuny). Testovaný automobil měl po drobné nehodě předchozích řidičů problém s geometrií, což se projevovalo tím, že ve vyšších rychlostech reagoval na přidání plynu necitlivým přenosem výkonu k zadním kolům. Tento problém ale není povšechný a týká se pouze konkrétního automobilu.
Celkově se korejské automobilce povedlo představit velmi dobré sportovní kupé s pohonem zadních kol. Genesis Coupe dobře vypadá, má silný motor, schopný podvozek a dobře postavený interiér. Navíc je za vynikající cenu, která je o stovky tisíc korun levnější než u konkurence.
Škoda slabšího výkonu ve vysokých otáčkách, méně účinných brzd a zvuku výfuku, který na strunu emocí moc nezabrnká. Problém může být také s image značky Hyundai coby výrobce levných automobilů, která se rozhodně nemůže srovnávat s pracně budovaným charakterem sportovních kupé od německých výrobců. I tak ale patří Genesis Coupe k zajímavým nabídkám, nejenom cenově.
TECHNICKÉ ÚDAJE | |
---|---|
Motor: | 3778 ccm, šestiválec, zážehový, turbo |
Max. výkon: | 223 kW (303 k) při 6300 ot./min. |
Max. točivý moment: | 361 Nm při 4700 ot./min. |
0 - 100 km/h: | 6,3 s |
Nejvyšší rychlost: | 240 km/h |
Průměrná spotřeba: | 9,9 l/100 km |
Pohotovostní hmotnost: | 1615 kg |
Poháněná náprava: | zadní |
Cena základní verze: | 869 990 Kč |