Článek
Studenti z technických univerzit dostali do ruky malé modely Audi Q5 s barevnou kamerou a deseti ultrazvukovými senzory. Uvnitř vozu je pak výpočetní jednotka, která je už plně v jejich režii. Studenti se tak musí popasovat s informacemi, které senzory dodávají a naprogramovat ten nejlepší software, aby auto vítězilo.
O autonomních vozech jsme například psali zde: |
---|
Samořízený vůz Googlu zřejmě poprvé způsobil nehodu |
I autonomní vozy musí řidič korigovat |
Výročí BMW s dilematem: Koho má zabít vůz s autopilotem |
Samozřejmě, že nejde o závody, jak je známe, tedy na okruhu pod plným plynem. Naopak. Jde o zmenšený model reálné dopravy, kdy se musí auta popasovat s omezenou rychlostí, ostatními vozidly, semafory… Auta ovšem musí také umět sama takové věci, které občas ani lidem moc nejdou, jako je odbočování doleva při vysoké hustotě dopravy, parkování nebo brzdění v kritických situacích.
Boduje se samozřejmě rychlost. Jenže rychlost může právě zmařit většina výše zmíněných vstupních proměnných. A pokud auto nabourá, pak má smůlu. Vše musí být bez chyby a co nejrychleji.
První místo bude odměněno 10 000 eury (asi 270 000 Kč), druhé 5000 eury (135 000 Kč) a třetí 1000 eury (27 000 Kč).