Článek
Podívejme se například na Google. Ten od září 2014 do listopadu 2015 ve svých 53 testovacích vozech zaznamenal celkem 272 případů, kdy musel řidič nějakým způsobem opravovat automatické řízení. Z toho 69x musel řidič zasáhnout opravdu silně, aby odvrátil nehodu.
To je docela velké číslo, ale musíme jej vztáhnout k tomu, kolik kilometrů auta najela. Google v této statistice drtivě vede. Četnost zásahů do řízení je každých 2511,7 km!
Ostatní výrobci jsou na tom drtivě hůř. Například v případě firmy Mercedes-Benz, která s autonomními vozy najela 3605 km, musel mít řidič ruce téměř neustále na volantu, bylo zaznamenáno celkem 1051 zásahů. To znamená, že každého 3,4 kilometru musel řidič korigovat automat. A to na tom Mercedes není nejhůř.
Počet zásahů do autonomního řízení na silnicích Kalifornie | |||
---|---|---|---|
Najeto | Korekce řízení | Četnost | |
Bosch | 1505,5 km | 625 | 2,4 km |
Delphi | 26 825,8 km | 511 | 52,5 km |
683 173 km | 272 | 2511,7 km | |
Nissan | 2391,5 km | 106 | 22,6 km |
Mercedes-Benz | 3605 km | 1051 | 3,4 km |
Tesla | - | 0 | - |
Volkswagen | 24 061 km | 260 | 92,5 km |
Je tedy vidět, že cesta k autonomním vozům je trnitá a ještě celkem dlouhá. Ale vzhledem k tomu, kolik značek a firem se pokouší tuto metu překonat, je možné, že budeme s rychlostí nastolení nuly překvapeni.