Článek
Po nedávném faceliftu „civilních” variant Audi Q7 se dostává i na tu vrcholovou, označenou SQ7 TDI. Má tedy stejnou masku a světlomety, které jí propůjčují o trošku méně arogantní vzhled, a i vzadu přibyla chromovaná linka přes páté dveře.

Nová světla mají stejný design, jako ta na nízkých Audi.
O kus níž zůstávají čtyři koncovky výfuku, které jsou kromě log jednou z mála indicií, že vůz před vámi patří k nejsilnějším na trhu. Drobně upraveny byly také plasty mezi nimi a jejich matná stříbrná barva ladí s ostatními detaily na voze, včetně např. krytů vnějších zrcátek.
Dvacetipalcová kola jsou standardem. Pod nimi si můžete ponechat buď standardní ocelové brzdy, jejichž kotouče mají vpředu průměr 400 mm a vzadu 370 mm, nebo lze připlatit za karbon-keramické kotouče; pak budou ty přední o 20 mm větší.

Počet koncovek výfuku je jednou z mála indicií, že tohle auto není pomalé.
V kabině je změn mnohem více - SQ7 má samozřejmě stejnou palubní desku, jako Q7. Ta je oproti starší verzi, kterou jsme testovali před třemi roky, úplně jiná - místo jednoho displeje nahoře tu jsou dva displeje o kousek níž.
Tento systém v praxi funguje mnohem lépe, než se to může zdát na papíře. A to díky tomu, že dolní displej slouží v podstatě „jen” k ovládání klimatizace a k tomu, abyste napsali prstem cíl do navigace.

Nejvíc změn proběhlo uvnitř.
Pod kapotou zůstává vznětový osmiválec o objemu čtyř litrů, který je dopován dvěma turbodmychadly a jedním elektrickým kompresorem. Výsledkem je výkon 435 koní a točivý moment 900 N.m, který je dostupný už od 1000 otáček. Na stovku má zrychlit za 4,8 sekundy, maximálka je omezena na 250 km/h.
Taková hodnota točivého momentu znamená, že SQ7 TDI patří mezi elitu co do síly motoru. Hodnotu točivého momentu začínající devítkou má jinak jen Bentley Continental GT; konkurenční BMW se této hodnotě přiblíží jen v modelu M760Li.

I v druhé řadě jsou sedačky vyhřívané a ventilované.
Systém aktivního potlačování bočních náklonů měla SQ7 už dosud, ale nyní dostala i natáčení zadních kol, takže by měla být mrštnější, a mezi zadními koly je diferenciál s vektorováním točivého momentu.
Je tu i spousta další výbavy, kromě vyhřívání a venilace sedaček také head-up displej nebo adaptivní tempomat se samočinným zpomalováním před zatáčkami a křižovatkami nebo aktivního vedení v jízdním pruhu. Tisková zpráva informuje i o odpočítávání času, než na semaforu padne zelená.

S novou maskou vypadá menší.
Česká cena novinky zatím není na světě, v Německu však bude stát od 94 900 eur, tedy zhruba 2,42 milionu korun. K mání má u nás vůz být od září letošního roku.

Dosavadní Audi SQ7