Článek
Nejprve těch několik změn na vnějším designu, které se týkají obou karosářských verzí (kupé a roadster). Maska chladiče je širší a nižší než dosud. Otvory pro přívod vzduchu jsou nově rozděleny příčkami. Širší je i přední spoiler a vzadu nejsou hranaté, nýbrž oválné koncovky výfuku.
Druhá generace má podle našeho mínění opravdu nadčasový design, takže tím výčet změn končí, přesunout se můžeme do motorového prostoru. Zde je opět atmosféricky plněný 5,2 litrový vidlicový desetiválec, jako obvykle nabízený ve dvou různě výkonných verzích. Novinkou je pak filtr pevných částic.
Obě verze posílily
Základní provedení už nemá 540 koní (397 kW) ale 570 koní (419 kW). Větší je i točivý moment (+ 10 N.m), nyní 550 newtonmetrů. Na stovce jste za 3,4 sekundy a ručka rychloměru přestane stoupat až při 324 km/h.
Silnější verze Plus dostala navíc „jenom” 10 koní (nyní 620 k / 456 kW), točivý moment pak nabídne 580 Nm (+10 N.m). Zrychlení 0-100 km/h je v této verzi v ideálních podmínkách otázkou 3,1 sekundy (o jednu desetinu rychleji než dosud), supersportovní kupé jede až 331 km/h a tedy o zanedbatelný 1 km/h rychleji.
Audi se pochlubilo i tím, že díky novému nastavení elektroniky dovede R8 zabrzdit na kratší dráze než dosud. Nová verze se za dosud nezveřejněnou cenu začne prodávat začátkem příštího roku.
Současná R8 je stále v prodeji a přijde na 4,3 miliónu korun. Test druhé generace najdete v dřívějším článku. [celá zpráva]