Článek
Senatu nelze upřít dvě věci - je mohutný, opulentní a extrémně luxusní. Lexus LS 500h nebo i BMW M760Li mají na zadních oknech roletky, které se vysouvají z obložení. Aurus Senat má záclony na kolejnicích jako v přepychovém hotelu. A samozřejmě se ovládají elektricky.
Uvelebuji se v pravém zadním křesle, nořím nohy do vlněného koberečku - a lituji, že jsem si vzal boty s vysokou podrážkou. Sedí se mi opravdu hezky, prostoru je všude dost. Jen bych si dokázal představit víc místa pod přední sedačkou k zastrčení chodidel.
Dveře za mnou zavřela hosteska - velmi aktivně se hlásila o jejich obsluhu a mě napadlo, že Aurus chce být luxusní i při předvádění, když takovéto služby nemá žádný jiný stánek. Zaklapla je jen lehce a ony se samozřejmě dovřely automaticky.
Když jsem ale vystupoval, hosteska nebyla po ruce a já jsem dveřmi manipuloval sám. A došlo mi, proč byla předtím tak aktivní - jejich chod rozhodně Rolls-Royce nepřipomínal, byl mnohem, mnohem plebejštější.
O chvilku později sedám na místo řidiče. Sedačka opět perfektní, kožený potah; tady se Aurus svému britskému vzoru přiblížil opravdu na dosah ruky.
Jenže pak sahám na tlačítka. Je jich na volantu i na panelu ovládání sedačky docela dost a jejich kvalita zpracování je... Řeknu to takhle: o chvíli dřív jsem seděl ve Škodě Kamiq a její tlačítka působí bytelnějším dojmem. Lepší tlačítka než Aurus Senat má i Nissan 370Z, který je v Ženevě taky vystaven a který se vyrábí už deset let.
Tlačítka k ovládání zadních sedaček či okenních záclon jsou na tom úplně stejně. Je tedy pravda, že tohle může být předprodukční kus - na autosalonech se takové vystavují zcela běžně - a že se tedy kvalita zpracování může zlepšit. Jenže ani tak to pro Aurus není dobrá reklama.
Můžete namítnout, že to je detail, že na tomhle autě bude zákazníky přitahovat hlavně jeho mohutnost. Vpravdě v impozantním prvním dojmu Senat snad i předčí svůj vzor, Rolls-Royce Phantom. Ale je to právě cit pro drobné detaily, který ve světě superluxusních limuzín odděluje zrno od plev.