Článek
Kamiq je vedle Visionu iV jednou ze dvou největších novinek na stánku Škody na autosalonu v Ženevě. I když se představil už před několika dny, naživo si ho můžeme prohlédnout až nyní – a skutečně je na co se dívat.
Kontroverzní přední světla mu vážně sluší, vypadá drsňácky na to, že je jen dalším malým crossoverem. Ovšem, jen na první pohled, než si sednete dovnitř.
Prostornost zejména na zadních sedačkách je doslova ohromující. Měřím 184 cm, a když si sednu „za sebe“, mám spoustu místa před koleny i nad hlavou.
Pokud vás napadlo srovnání s Fabií Combi, vězte, že Kamiq je prostornější všude kromě zavazadelníku. Nutno ovšem dodat, že zadní sedák je docela nízko. Velkému člověku se tu sedí velmi příjemně, ale malý se může cítit utopený.
Palubní deska není nepodobná té v modelu Scala a např. ovládací panel klimatizace je stejný – a velmi povedený a uživatelský přívětivý, nutno dodat. Displej infotainmentu je velký, ale nepůsobí nijak nepatřičně.
Nacházím ale také místa, která se nepovedla a jež jsou zároveň dost důležitá. Madlo řidičových dveří je například vyrobeno z tvrdého plastu, stejně jako obložení středové konzole v místě, kde se o ně opírá řidičovo koleno. Jak rychle, příp. jestli vůbec bude tlačit, zjistím, až se s Kamiqem projedu.
Kamiq zaujme také řadou tzv. „Simply Clever“ prvků, které už ale známe z jiných modelů škodovky. Patří k nim ochrana hrany dveří při otevírání a svítilna v zavazadelníku. Elektrické páté dveře a výklopné tažné zařízení jsou příjemnými prvky, které člověk u malých SUV jen tak nenajde.
Ovšem, tohle všechno člověk nejvíc ocení, když s Kamiqem bude jezdit, ne ho jen staticky zkoumat. Pro úplnost – Kamiq bude k mání s benzínovými motory o výkonu 115 až 150 koní a točivém momentu 200 až 250 N.m. Diesel je v nabídce jeden a dává 115 koní a 250 N.m. A pokud byste chtěli jezdit na plyn, k mání je i tříválec na CNG - 1,0 G-Tec s 90 koňmi a 145 newtonmetry.