Článek
Pro novou Škodu Superb budou k dispozici tři benzínové a tři dieselové motory s výkony od 77 do 191 kW. Nabídka pro vybrané motorizace bude kromě manuálních převodovek obsahovat také automatické převodovky DSG a systém pohonu všech kol Haldex čtvrté generace.
Ať zákazník sáhne po jakémkoli motoru, vždy dostane techniku přímého vstřikování paliva. Základní jednotkou bude čtyřválec TSI se zdvihovým objemem 1,4 litru, který dosahuje díky přeplňování výkonu 92 kW. Točivý moment motoru 200 N.m má svůj vrchol v 1500 ot./min.
Druhou výkonnější verzí bude také přeplňovaný 1.8 TSI s výkonem 118 kW (250 N.m při 1500 ot./min) a nejvyšší motorizaci nového Superbu bude tvořit nový motor 3,6 FSI V6 s výkonem 191 kW. Ten nabídne velmi solidní zátah 350 N.m, které jsou však k dispozici v rozmezí 2500 až 3000 ot./min. Právě tato verze bude spojena s dvouspojkovou převodovkou DSG a pohonem všech kol.
Technické údaje | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
1.4 TSI | 1.8 TSI | 3.6 V6 FSI | 1.9 TDI PD | 2.0 TDI PD | 2.0 TDI CR | |
Výkon (kW) | 92 | 118 | 191 | 77 | 103 | 125 |
Max. rychlost (km/h) | 201 | 222 | 250 | 190 | 207 | 222 |
Zrychlení 0-100 km/h (s) | 10,5 | 8,6 | 6,5 | 12,5 | 10,2 | 8,8 |
Spotřeba (l na 100 km) | 6,6 | 7,6 | 10,0 | 5,7 | 5,9 | 6,0 |
Rozměry (d x v x š) (mm) | ||||||
4838 x 1817 x 1462 | ||||||
Rozvor (mm) | ||||||
2761 | ||||||
Objem zavazadelníku (l) | ||||||
565 |
V turbodieselech se setkáme jak se starými známými agregáty 1.9 TDI PD (77 kW, 250 N.m) a 2.0 TDI PD (103 kW, 320 N.m), ale i se zcela novým dvoulitrovým čtyřválcem, který již používá techniku vstřikování typu common rail. Výkon 125 kW je doplněn velmi pěknou hodnotou točivého momentu 350 N.m, který je možné zcela využít už v 1750 ot./mim (motory s čerpadlo-tryska mají tyto otáčky od 1900 resp. 1800/min).
Nový interiér v duchu tradic
Na dnes zveřejněných fotografiích se můžeme podívat na interiér, který je typickým představitelem designerské škodovácké linie. Není zvlášť moderní, ale proti současné generaci se jedná o velký posun kupředu. Zajímavým prvkem jsou stříbrné rámečky nejen kolem přístrojů v kapličce, ale také kolem ovládání a výdechů klimatizace či kolem tlačítek autorádia (navigace). Navíc je zřejmé, že některé ovladače se přemístily podél řadicí páky.
Dvojité otevírání zavazadelníku
Další významnou novinkou je unikátní systém variabilního otevírání pátých dveří TWINDOOR. Toto řešení umožňuje otevřít buď pouze víko zavazadlového prostoru a naložit malá zavazadla, nebo je možné zdvihnout celé víko i se zadním sklem. Zavazadlový prostor tak pojme v základním uspořádání 565 litrů nákladu, tedy o 85 litrů více než u současného modelu.
Dále o Škodě Superb čtěte: |
---|
Rozhovor s Martinem Jahnem na Novinkách |
Zcela odhalená Škoda Superb |
První fotografie Škody Superb |
Test Škody Superb I 1.9 TDI |
Zajímavé jsou na voze jeho rozměry. Proti současné generaci je vůz delší (4838 proti 4803 mm) a širší (1817 proti 1765 mm), ale je nižší (1462 proti 1469 mm) a také má mnohem kratší rozvor (2761 proti 2803 mm).
Vůz nabízí také zajímavou výbavu, jakou je například adaptivní systém osvětlení AFS (Adaptive Frontlight Systém). Ten upravuje osvětlení vozovky v závislosti na konkrétních podmínkách a umožní řidiči ještě lépe rozpoznat případné překážky na silnici a včas na ně zareagovat. Mezi další novinky bude patřit například nový high-tech navigační systém s dotykovým displejem a pevným diskem