Článek
Jahn dále potvrdil informace, o kterých se mluvilo už dlouho - Škoda plánuje ještě menší řadu než je Fabia.
Pro fabii zatím ještě nebyla schválená sportovní verze s označením RS. Fanoušky závodního týmu Škoda Motorsport jistě potěší, že již za pár týdnů bude představen závodní speciál S2000.
Škoda se nyní intenzivně připravuje na výrobu dvou nových vozů - nové generace Škody Superb a modelu Yeti, tedy prvního SUV v dějinách značky.
„Výrobu Yetiho připravujeme od roku 2009 v závodě v Kvasinách,“ napsal čtenářům Martin Jahn v chatu.
Škoda Yetifoto: Škoda Auto
Model Superb bude nabízen od léta tohoto roku, když jeho premiéra proběhne na ženevském autosalonu. Verze kombi pak přijde v roce 2009. Na mnohočetné dotazy ohledně pohonu všech kol a automatické převodovce v tomto voze odpověděl Martin Jahn k jistě nemalé radosti mnohých zákazníků: „Mohu Vás potěšit, Superb Combi bude i s pohonem 4x4 a nabídneme jej také ve verzi s automatickou převodovkou.“
Další články o nových modelech Škody Auto |
---|
Představení nové generace Škoda Superb |
První kilometry se Škodou Fabia Combi |
Škoda Yeti - potvrzení výroby |
Škoda a SUV dají dohromady model Yeti |
Zajímavá je však i informace o modelu Škoda Octavia. Tento vůz je již tři roky na trhu a tak se již očekává v tradičním čtyřletém cyklu jeho facelift. „Ano, u modelu Octavia plánujeme facelift, který bychom chtěli uvést na trh v příštím roce,“ uvedl Jahn.
Ovšem k dobrým zprávám přišly i ty špatné. Tak předně není zcela rozhodnuto, zda se nová Fabia bude vyrábět ve verzi RS. Tento model se stal pro mnohé dobrým společníkem na cestách, když silný motor v turbodieselu nebyl vyvážen vysokou spotřebou. Pro další však jméno RS bylo synonymem sportu a turbodiesel pod kapotou byl hrozným ústupem od tohoto cíle. Právě tyto rozdílné přístupy se asi staly důvodem váhání vedení Škody Auto při uvedení tohoto modelu na trh.
Fanoušci sportovního svezení také nebudou rádi, že se nedočkáme kupé podle studie Joyster a také se neuvažuje o kabrioletu. Martin Jahn k tomuto tématu dodal, že „i tady platí hlavní kritérium - nabízet vozy v segmentech, které se těší největšímu zájmu zákazníků.“
Stejně tak si budou muset spokojit zákazníci s jinými značkami, pokud by chtěli jezdit v dodávkových vozech o větší hmotnosti než je 3,5 tuny. Ani zde se Škoda Auto nechystá uvést novou řadu.