Článek
SUV Kodiaq začala automobilka prodávat na začátku letošního roku, pro letošek je v tuzemsku vyprodaný, nyní se přijímají objednávky na první čtvrtletí roku 2018. Jde o sedmý model automobilky, který získal maximální hodnocení za bezpečnost v době uvedení na trh. Navazuje tak na hodnocení modelů Octavia, Fabia, Rapid, Citigo, Yeti a Superb.
Nezávislé zkoušky hodnotily úroveň ochrany dospělých, dětí, chodců a aktivní bezpečnost. Úroveň ochrany chodců dosáhla 71 procent, aktivní bezpečnosti 54 procent. Vůz má systém nouzového brzdění, který chrání posádku i chodce. Maximální počet bodů udělila organizace za ochranu nohou chodců v oblasti nárazníku.
„Zvýšili jsme pasivní bezpečnost, i když již samotný tvar karoserie k bezpečnosti přispívá velkou měrou. Navíc jsme rozšířili především progresivní asistenční systémy, abychom ve větší míře zcela předešli nehodám," uvedl člen představenstva společnosti Škoda Auto odpovědný za oblast technického vývoje Christian Strube.
Posádku kromě tuhé karoserie chrání mimo jiné i devět airbagů, výškově stavitelné tříbodové bezpečnostních pásy s předepínači a systémem Isofix pro dětské sedačky.
Čtěte také: |
---|
Test Škody Kodiaq 2.0 TDI 4x4: Český ideál |
Škoda Kodiaq: podrobný test z českých silnic i hor |
Při nehodě se automaticky odemknou dveře, aktivují se varovné blikače a přeruší přívod paliva. Pokud hrozí kolize, systém proaktivní ochrany cestujících (Crew Protect Assist) také přivře boční okna i střešní okno a přitáhne bezpečnostní pásy na předních sedadlech, multikolizní brzda zamezí nekontrolovanému pohybu vozidla.
Kromě toho má automobil kamery a různé senzory, které například sledují odstup od vpředu jedoucího vozidla. Škoda nabízí i řadu dalších bezpečnostních systémů včetně identifikace dopravních značek nebo systému asistence rozpoznání únavy řidiče, který omezuje riziko krizové situace způsobené únavou.
Organizace Euro NCAP založená v roce 1997 je nezávislé konsorcium evropských ministerstev dopravy, automobilových klubů a svazů pojišťoven se sídlem v Belgii. Tato organizace provádí nárazové testy aktuálních modelů, kromě vyhodnocení nárazových zkoušek se do celkového hodnocení zahrnují i systémy aktivní bezpečnosti.