Článek
Automobilka Porsche vyřadila diesely z celé své nabídky a macan není výjimkou. Základ nabídky po faceliftu, který se ukázal na pařížském autosalonu, bude tvořit dvoulitrový čtyřválec o 245 koních a 370 N.m, s nímž má vůz zrychlit na stovku za 6,7 sekundy a dosáhnout maximálky 225 km/h.
Kromě něj bude v nabídce také třílitrový šestiválec s jedním turbodmychadlem a výkonem 356 koní, a vrchol má tvořit 2,9l V6 se dvěma turby, která nabídne 440 koní. O hybridním pohonném ústrojí zatím informace nemáme.
Faceliftovaný macan poznáte nejsnáze zezadu - zadní světla byla spojena červenou linkou, která svítí jako obrysové světlo. Macan tak je podobnější modelům Panamera a Cayenne, které tenhle detail už několik měsíců vozí. [celá zpráva]
Vpředu je třeba hledat změny lupou - drobně byly upraveny nasávací otvory po stranách, to je v podstatě vše. Nově jsou standardem LEDkové světlomety, připlatit lze za adaptivní funkce.
Do kabiny se nastěhoval volant z 911 a 11” centrální displej infotainmentu. Záplava tlačítek na středovém tunelu okolo voliče převodovky zůstala na svém místě. Z elektronických hračiček stojí za zmínku aplikace, která umožní nahrávat jízdu mimo asfalt a pak ji exportovat do mobilního zařízení. Abyste věděli, kde můžete příště zvolit lepší stopu.
Většině majitelů macanu jistě budou užitečnější nové pružiny, které jsou lehčí a tužší, aby zlepšily chování auta v zatáčkách. A také asistent jízdy v zácpách, který do rychlosti 50 km/h zvládne kompletně sám zrychlovat, zastavovat a držet vůz v jízdním pruhu.
Nový macan se u nás prodává za cenu od 1 546 707 korun, to pochopitelně se základním dvoulitrovým motorem. Ceny šestiválců zatím nejsou známé.