Hlavní obsah

Podvody s emisemi dělala asi většina velkých automobilek

Mezinárodní organizace pro ekologickou dopravu ICCT, u které vznikl celý skandál kvůli emisím u vozů koncernu Volkswagen, poukázala na to, že ani jiné automobilky na tom nebudou o moc lépe. Německý AutoBild například podle zdroje z ICCT napsal, že podobné problémy má například i BMW.

Foto: Audi

Vstupy pro naftu a selektivní katalyzátor - močovinu

Článek

Není to tak obtížné rozklíčovat. ICCT totiž společně s německým autoklubem ADAC vzala do testu 32 reálných vozidel, které však v tabulkách označuje jen písmeny a určuje jen jejich velikost a výrobce. Testované značky byly: Audi, BMW, Citroën, Hyundai, Mazda, Mercedes-Benz, Opel, Renault, Volkswagen a Volvo. Ovšem dle tohoto klíče lze celkem spolehlivě zjistit, jaká kombinace velikostní třídy vozu, objemu motoru a výkonu k jakému vozu patří.

Co test zjistil? Předně je třeba říct, že test neměl za úkol určit, jakou mají auta spotřebu, ale jaké mají emise NOx (oxidy dusíku), a to v rámci nově chystaného testu WLTP (World-harmonized Light-duty Vehicles Test Procedure), který by měl tabulkové hodnoty spotřeby, které jsou dnes výrazně nereálné, srovnat do reálnějších čísel. WLTP simuluje skutečný provoz mnohem lépe, i když se stále měří v laboratoři. Tyto výsledky pak porovnali s tradičním testem NEDC.

Výsledky testu překvapily všechny. Zatímco v testu NEDC, tedy v tom, který se nyní standardně používá, všechny vozy bez problémů splňovaly normy Euro 6, ve WLTP vykazovaly hodnoty až sedminásobně horší.

To by mohlo naznačovat, že podobné praktiky, jako Volkswagen, používají i ostatní. Jde o systémy rozpoznávání testovacího provozu NEDC. Pokud je nasazeno jiné schéma (WLTP), pak se tento software neaktivuje.

Anketa

Myslíte si, že podváděl s emisemi jen Volkswagen?
Ano
2,3 %
Ne, ale většina výrobců byla poctivá
1,1 %
Ne, ale aspoň část byla poctivá
5,9 %
Podvádějí všichni
90,7 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 3457 čtenářů.

Jak Volkswagen podváděl

Speciální software ve vozech poznal, kdy je vůz testován na emise. V tu chvíli spustil systém, který emise při testování snižuje, uvedly americké úřady. Podle zatím nepotvrzených informací, které se objevují hlavně na specializovaných automobilových webech, mohl program využít následující indikátory: GPS ukazuje, že je auto na místě. Motor běží, ale netočí se volant. Při běžícím motoru jsou otevřené dveře nebo kapota. Otáčejí se jen dvě kola ze čtyř.

Související témata:

Výběr článků

Načítám