Článek
488 Pista bylo představené minulý rok také na ženevském autosalonu. Šlo vlastně o předělané 488 GTB s větším výkonem a několika dílčími úpravami. Ferrari F8 Tributo pak bere tenhle model za svého genetického předka a rozvíjí ho do zcela nové generace modelu.
Pod kapotou totiž pracuje dvakrát přeplňovaný vidlicový osmiválec o objemu 3,9 litru s výkonem 529 kW (720 koní) a s točivým momentem 770 N.m. To jsou s pistou stejné parametry. Velmi podobné jsou pak i jízdní výkony. Zatímco 488 Pista zrychlila na stovku za 2,85 s, na dvoustovku za 7,6 s a maximální rychlost byla 340 km/h, F8 Tributo má tyto parametry 2,9 s, 7,8 s a 340 km/h. Samozřejmě že posun tu musel být, pokud se změnila hmotnost auta. A ta se změnila. Nový vůz má hmotnost 1330 kg, což je o 50 kg víc proti Pistě.
Ale nemyslete si, že to konstruktéři převzali prostě jen tak obyčejně z jednoho auta a do druhého dali. Nové jsou kliková křídel, sání, výfuk, kované písty a turbodmychadla.
Design vozu se změnil, ale ne nijak výrazně. Upravuje hlavně aerodynamiku a chlazení brzd a motoru, když například zadní okno nad motorem je nově součástí chladicího systému s odvodem teplého vzduchu, vylepšeny byly vedení vzduchu k brzdám a odvod teplého vzduchu ven. Z těch efektních změn pak musíme upozornit asi nejspíš na návrat dvojitých kruhových světel vzadu. Cena auta nebyla zatím zveřejněna.