Článek
Současná auta procházejí v automobilkách extrémními testy na 100 tisíc kilometrů, které v praxi představují zhruba 200 – 250 tisíc ujetých kilometrů. Mnoho dnešních automobilů je po této hranici sice provozuschopných, nicméně s dílčími problémy, jejichž oprava by vyšla na enormně mnoho peněz. Vždy ale záleží na tom, jak se konkrétní majitel k autu choval, jak jej řídil a jaký mu dopřával servis.
Auto s podobnou hodnotou kilometrů jsme představili už v půlce června. Šlo o Mitsubishi Carisma s více než miliónem najetých kilometrů. [celá zpráva]
Nyní představujeme auto se stejným nájezdem, tentokráte jde o model z Mladé Boleslavi. Fabia 1,9 TDI 74 kW (101 k) z roku 2000 za 13 let ujela milión kilometrů, což je v průměru 76 923 km ročně.
Zajímavé je, že “milionářská” fabia má kupodivu původní výfuk, spojku i převodovku. Také na motoru nebyly nutné žádné opravy. Před cestou do Mladé Boleslavi se měnily brzdové kotouče a destičky. Údajně jedinou závadu, kvůli které byl automobil nepojízdný, způsobil nefunkční kabelový svazek při 305 000 ujetých kilometrech.
Před muzeum v Mladé Boleslavi měla fabia na displeji číslice 999 999, po ujetí dalšího kilometru se objevilo už jen šest vodorovných čárek.