Článek
V dnešní době mnozí berou auto jako spotřební zboží, které se po pěti letech vymění za nové. Současná auta procházejí v automobilkách extrémními testy na 100 tisíc kilometrů, které v praxi představují zhruba 200 – 250 tisíc ujetých kilometrů. Mnoho dnešních automobilů je po této hranici sice provozuschopných, nicméně s dílčími problémy, jejichž oprava by vyšla na enormně mnoho peněz.
Vždy ale záleží na tom, jak se konkrétní majitel k autu choval, jak jej řídil a jaký mu dopřával servis. Starší auta jsou sice méně bezpečná než ta moderní, pro svou konstrukční jednoduchost a menší množství elektroniky mají ale výhodu ve snazších a levnějších opravách.
Carisma, která ujela přes milión kilometrů, je toho dobrým příkladem. Za celou dobu se musely měnit pouze drobnosti - ložiska na všech kolech, zadní příčné rameno nápravy a brzdové kotouče. Stabilizátor se od roku 1996 měnil dvakrát a jednou se kvůli unikající chladicí kapalině muselo vyměnit těsnění.
Carisma byla prvním modelem Mitsubishi Motors vyvinutým speciálně pro Evropu. Vyráběla se rovněž na starém kontinentu - v Nizozemí. Od května 1995 do prosince 2003 se vyprodukovalo téměř 400 tisíc kusů, 30 % z nich jako čtyřdveřový sedan, zbytek jako pětidveřový hatchback.
Carisma se vyráběla celkem devět let. Hodně se prodávala v zemích jako je Německo, Velká Británie nebo Nizozemí. V Rusku svého času představovala 60procentní podíl objemu prodeje všech modelů Mitsubishi.