Článek
Festival rychlosti se ani letos bohužel neobešel bez nehod. O žádných zraněních nevíme, ale když se hovoří o nehodách ve spojitosti s Goodwoodem, kde je úctyhodná koncentrace světově unikátních automobilů, jejich milovníkovi zatrne.
Lister-Jaguar smykem trefil balíky slámy
Bouračkou unikátu můžeme rovnou začít. Lister-Jaguar „Monzanapolis” nedotáčivým smykem naboural do slaměných bariér v jedné z levotočivých zatáček trati poté, co nad ním řidič ztratil kontrolu.
Tohle auto vzniklo pro závod 500 Miglia di Monza (500 mil Monzy), jinak též Race of Two Worlds (Závod dvou světů) a s přezdívkou Monzanapolis, který se jel v letech 1957 a 1958. Závod dvou světů se mu říkalo proto, že se v něm utkávaly formule 1 a jejich americké ekvivalenty z Indy Car.
Existuje jen jeden jediný kus. Proto rádi informujeme, že poškození nebylo velké - „jen” pochroumaná pravá přední část karoserie a zavěšení pravého předního kola. Řidič s ním po vlastní ose dojel do cíle a pak zpátky do paddocku.
Fordu RS200 „Pikes Peak” ulétla část karoserie
Podstatně vážněji vypadala nehoda Fordu RS200, upraveného pro závod do vrchu Pikes Peak. Jel na čas a na plný plyn.
Těsně za hlavním mostem přes trať mu v mírné levotočivé zatáčce ulétla celá zadní část karoserie. To znamená, že záď auta ztratila přítlak a poslala vůz do smyku, který nešlo zvládnout.
Porsche 911 GT3 Cup narazilo do 962C
Nehodou, kterou by člověk čekal spíš v koloně na dálnici než při závodě do vrchu, je srážka moderní 911 GT3 Cup a historické 962C z vytrvalostních závodů. Novější vůz narazil do zádě staršího za cílovou páskou.
Přesný důvod není známý. Víme jen, že nehoda nebyla vážná, obě auta zůstala na silnici a byla dál pojízdná. Nedošlo ke kontaktu se slaměnými bariérami.
Toyota Tundra z NASCARu přestřelila pravotočivou zatáčku
Jeden z amerických strojů ze seriálu NASCAR, pick-up Toyota Tundra (byť se samozřejmě můžeme přít, jestli má vůz s tundrou společného dost na to, aby se tak mohl zvát), najel příliš rychle do mírné pravotočivé zatáčky v horní části trati.
Po kontaktu se slaměnými bariérami zůstal vůz vzpříčený mezi slámou na jedné a druhé straně trati - v tomto místě je opravdu úzká - a jízdy musely být zastaveny. Tundra nezávodila, její jízda byla „jen” exhibiční.
Range Rover objel trať po dvou kolech, ale ne bez kaňky
Součástí Festivalu rychlosti byl i pokus o rekord trati v jízdě autem na dvou kolech. Kaskadér Terry Grant nakonec rekord získal, ale jeden z jeho pokusů skončil v balíku slámy.
Jel po pravých kolech a v místě, kde trať běží těsně kolem zdi, se jí levými koly dotknul. Pak zpomaloval a úplně na konci videa vidíme, že vůz zastavil. Podle komentátora se opřel o slaměnou bariéru.
„Opilý” Ford Mustang se otřel o bariéru
Že pokus o spojení minulosti s budoucností, ztělesněný instalací techniky pro autonomní jízdu do původního Fordu Mustang Coupé, vyšel tak napůl, už víme. Auto při své jízdě po goodwoodské trati vrávoralo a „pojistka” ve formě člověka za volantem ho musela nejméně dvakrát korigovat. [celá zpráva]
V tomto případě nevidíme moment nehody, proto autonomní mustang není součástí videa v úvodu článku. Podle webu Motor1.com však ke kontaktu se slaměnou bariérou skutečně došlo.