Článek
Společnost Siemens chtěla dokázat, že moderní technologie autonomního řízení lze používat i na závodech. Trať do vrchu dlouhou 1,86 kilometru měl zmíněný Ford Mustang z šedesátých let vyjet zcela bez řidiče, bez řízení vysílačkou nebo jakéhokoli ovlivňování jízdy člověkem během závodu. [celá zpráva]
Jenže nakonec to bylo úplně jinak. V autě byl přítomen řidič (což by ani tak nevadilo, je to lepší z hlediska bezpečnosti), který musel občas korigovat směr jízdy. Vypadalo to ale, jako kdyby řídil opilý, píší média po celém světě.

Autonomní Ford Mustang pojede závod do vrchu
Auto už od prvních metrů vrávoralo, v jednu chvíli dokonce málem narazilo do balíků slámy lemujících trať. Řidič poté začal směr korigovat a auto – byť ne úplně jistým „krokem” – dojelo do cíle.
Historický vůz Mustang je vybaven GPS, pod kapotou se ukrývá původní agregát, který je ovšem elektronickou cestou kontrolován. Od technologického gigantu Siemens to je jistě zajímavý nápad, u takto starého auta bezpochyby, a úprav na něm muselo být vážně hodně. Ale opět se ukázalo, že autonomní technologie je pořád ještě v plenkách a není vůbec jisté, zda se jí v příštích řekněme padesáti letech dočkáme.