Článek
Společnost Siemens chtěla dokázat, že moderní technologie autonomního řízení lze používat i na závodech. Trať do vrchu dlouhou 1,86 kilometru měl zmíněný Ford Mustang z šedesátých let vyjet zcela bez řidiče, bez řízení vysílačkou nebo jakéhokoli ovlivňování jízdy člověkem během závodu. [celá zpráva]
Jenže nakonec to bylo úplně jinak. V autě byl přítomen řidič (což by ani tak nevadilo, je to lepší z hlediska bezpečnosti), který musel občas korigovat směr jízdy. Vypadalo to ale, jako kdyby řídil opilý, píší média po celém světě.
![](http://d15-a.sdn.cz/d_15/c_img_F_I/CNhBUp5.jpeg?fl=cro,0,131,1280,720%7Cres,1200,,1%7Cjpg,80,,1)
Autonomní Ford Mustang pojede závod do vrchu
Auto už od prvních metrů vrávoralo, v jednu chvíli dokonce málem narazilo do balíků slámy lemujících trať. Řidič poté začal směr korigovat a auto – byť ne úplně jistým „krokem” – dojelo do cíle.
Historický vůz Mustang je vybaven GPS, pod kapotou se ukrývá původní agregát, který je ovšem elektronickou cestou kontrolován. Od technologického gigantu Siemens to je jistě zajímavý nápad, u takto starého auta bezpochyby, a úprav na něm muselo být vážně hodně. Ale opět se ukázalo, že autonomní technologie je pořád ještě v plenkách a není vůbec jisté, zda se jí v příštích řekněme padesáti letech dočkáme.