Hlavní obsah

Mini dostalo pět dveří, poprvé ve své historii

Novinky, maž

Mini se nedávno začalo prodávat ve třetí generaci. Kromě klasické třídveřové verze se nově ukázalo provedení, které přidává dvoje další dveře v zadní části. Pokud nepočítáme poněkud přerostlý coutryman, jde o první klasické Mini s pěti dveřmi.

Foto: Mini

Mini (pětidveřová verze, 2014)

Článek

Šestnáct centimetrů navíc dostalo pětidveřové provedení proti výchozímu „třídvířku”. Celková délka činí 3982 mm, u verzí Cooper S a Cooper SD překonává hranici čtyř metrů (4005 mm). Ve srovnání se standardním Mini má nový model prodloužený rozvor o 72 mm (celkem 2567 mm). O kolik se zvýšila hmotnost zatím Mini neuvádí.

Foto: Mini

MIni (pětidveřová verze, 2014)

Výrobce uvádí, že vzadu je o 72 mm více prostoru v podélném směru, o 15 mm více prostoru pro hlavu a o 61 mm více na šířku ve výšce loktů - vzadu by se tak mohla bez větších problémů svézt dvojce dospělých, což u třídveřové, třebaže proti minulosti prodloužené, verze na delší cesty úplně nejde. Zavazadlový prostor narostl o 67 na celkových 278 l; zadní opěradla dělená v poměru 60:40.

Foto: Mini

MIni (pětidveřová verze, 2014)

Technika ani vzhled se neměnily

Na technice v Oxfordu vyráběného miniauta se nic neměnilo, stejná bude i nabídka motorů (dva zážehové, dva dieselové) a převodovek. Počítat tak můžete s benzínovým tříválcem (136 k a 230 Nm) a dvoulitrovým čtyřválcem (192 k a 280 Nm). Dieselové motory zahrnují tříválec o zdvihovém objemu 1,5 litru a výkonu 116 k a 270 Nm a čtyřválcový dvoulitr (170 koní a 360 Nm). Prodejní ceny zatím pro Českou republiku oznámeny nebyly.

Jak jezdí nejnovější třetí generace s interním kódem F56 se dočtete v našem prvním testu. [celá zpráva]

Foto: Mini

MIni (pětidveřová verze, 2014)

Foto: Mini

MIni (pětidveřová verze, 2014)

Výběr článků

Načítám