Článek
Nový CLS s názvem Shooting Brake vychází ze sedanu CLS. Kromě jiných zadních partií jsou obě auta stejná. Praktičtější CLS je o 16 mm delší a o 2 mm nižší, šířka zůstala stejná. Objem kufru nabídne v základním uspořádání 590 litrů, po sklopení zadních sedaček je to 1550 l.
Mercedesu určitě nešlo o co největší praktičnost (kdo chce velké kombi od Mercedesu, koupí si třídu E), na prvním místě byla jistě designérská vytříbenost. Jak se to tvůrcům povedlo, nechť každý čtenář posoudí sám... Pochválit lze Mercedes už jen za to, že měl odvahu přijít s tak originálním autem.
Nabídka motorizací v podstatě kopíruje nabídku pro sedan, v ceníku tak budou dva naftové motory (dvakrát přeplňovaný čtyřválec a šestiválec). Nabídku zážehových motorů zastupuje šestiválec a osmiválec. Výkonové rozpětí čtveřice motorizací sahá od 204 do 408 k. Příští rok navíc dorazí i vrcholná verze AMG s výkonem přes 500 koní. Standardem pro všechny motory je sedmistupňový automat 7G-Tronic Plus.
Světová premiéra proběhne koncem září na pařížském autosalonu. První zákazníci se dočkají na podzim. Přečtěte si také test Mercedesu CLS ve verzi sedan. [celá zpráva]