Článek
Těch pět aut se představí v příštích dvou letech. Jsou tak daleko ve vývoji, že je prakticky už nemožné je zastavit. Tak kupříkladu nový Defender. Ten je tak dlouho slibovaný, že už nastala i doba pomalého odhalování vozu. Je to velmi důležitý model, který sice už bude mít samonosnou karoserii, ale přesto chce stále nabízet ultimativní vlastnosti v terénu.
Land Rover by měl dostat také další model, který bude někde mezi modely Velar a Evoque. Jenže to bude vyloženě silniční auto. Sice bude vypadat jako SUV, ale jeho určení bude jen pro silnice. Ostatně nedávno se objevila zpráva, že si značka nechala patentovat jméno „Road Rover“. Pod kapotou bude poprvé čistě elektrický pohon, což je další indicie k tomu, že jeho terénem budou vymleté silnice městské.
Za dva roky by se měl také objevit první koncept pro novou generaci tak oblíbeného Range Roveru. Bude to elektromobil? Každopádně bude mít plug-in hybridní verzi. Zda přijede i jako čistý elektromobil, zatím nevíme ani my, ani britský Autocar, který s informací přišel.
Šelma v elektřině
Jaguar by měl vyrůst na poli SUV. Jeho nový J-Pace by měl být zase o kus větší než F-Pace. To znamená, že by se měl starat o klientelu opravdu bohatou. Klientelu, která chce auto velké a luxusní. Navíc půjde patrně o čistě elektrický model, stejně jako je I-Pace.
A úplně stejně je na tom nová generace modelu XJ. Nový velký sedan bude mít pod kapotou pouze elektromotor a akumulátory. Uvidíme, jak ho zákazníci přijmou. Přece jen mezi lidmi s naditou peněženkou je velká skupina, která stále upřednostňuje spalovací motor, a to i za cenu vyšší ceny. Proslýchá se tak, že Jaguar ustoupil ze svých původních čistě elektrických plánů a snad prý vyvíjí pro auto i plug-in hybridní verzi. Uvidíme.