Článek
Od dobře informovaného zdroje z automobilky, který si nepřál být jmenován, jsme se dozvěděli, že v období 2017 až 2018 Porsche nabídne i odvozenou verzi kombi. Právě představená panamera se začne prodávat od listopadu. Podle našeho zdroje nepřijde v dohledné době čistě elektrická verze, hybridní ovšem ano. Kupé odvozené z Panamery pro následující roky není plánováno.
Druhá generace Panamery krátce po čtvrt na devět přijela na pódium. Tvary vypadají proti „jedničce” uhlazeněji, přední nos s menšími světly ve stylu modelu Cayman vypadá o poznání elegantněji. Vzadu pak zaujme linka světel, která se táhne po celé zadní straně. Základní tvary ale zůstaly stejné.
Konkurent pro Audi A8, Maseratti Quattroporte nebo BMW řady 7 mírně narostl do délky. Ta nyní činí 5 050 mm (+ 35 mm), šířka se zvětšila o 5 mm (1 935 mm) a stejně tak výška (nyní 1 423 mm).
Uvnitř čekají čtyři pohodlné sedačky, které jsou dimenzované (a také tak vypadají) podobně jako ve sportovních autech. Vzadu jí místa tak akorát, pokud měříte jako herec Ralf Möller, jeden z nových ambasadorů značky ke dvěma metrům, vzadu si moc pohodlně nesednete. Zadní dvojce sedaček (místo pro tři zde opravdu nehledejte) vyhoví lidem do 185 centimetrů výšky. Zpracování interiéru je na špičkové úrovni, což je v této cenové kategorii očekávatelné. Interiér je hodně podobný tomu z první panamery, nabídne ale větší množství displejů a celkově působí moderněji.
Slavnostní odhalení se odehrává v industriálních prostorech bývalé motorárny založené ve dvacátých letech minulého století ve čtvrti Weissensee. Světové premiéry se účastní čtyři stovky pozvaných hostů, kteří do německé metropole přilétli z celého světa.
První generace Panamery se ukázala v roce 2009, v nabídce byl jak pohon všech čtyř kol, tak i verze s pohonem výhradně zadní nápravy. Zhruba 40 procent dílů je shodných se slavnou 911, výroba probíhá v německé továrně v Lipsku. V nabídce je i naftová verze, benzínové motory zastupují šestiválce a osmiválce.