Hlavní obsah

Další odklon od tradic. Nová corvette nebude mít manuální převodovku

Staromilští fanoušci corvette jsou automobilkou těžce zkoušeni. Začalo to designem, ve kterém se odkazy na minulost hledají těžce, pokračovalo motorem uprostřed - a nyní se dozvídáme, že vůz nedostane manuální převodovku.

Foto: Chevrolet 4x

Nová generace corvette nedostane manuální převodovku.

Článek

Ve všech svých generacích měl Chevrolet Corvette motor před kabinou a na výběr mezi manuální a automatickou převodovkou. Ve všech, kromě té nejnovější označené C8. Že je motor uprostřed, víme už dlouho, ale v manuální převodovku pořád šlo doufat.

Nyní už nám nezbývá ani to – podle slov samotného šéfinženýra modelu Corvette Tadge Juechtera manuál nebude. Důvod je na sportovní auto vážně kuriozní – prodeje by byly příliš malé na to, aby se subdodavateli vyplatil vývoj a výroba.

Foto: Chevrolet

Chevrolet Corvette Stingray 2020

„Nenašli jsme – čestné slovo – nikoho, kdo by do toho šel. Protože stejně jako s dvouspojkou by to musela být speciálně vyvinutá převodovka,“ uvedl Juechter pro web MotorAuthority. „To odvětví umírá – stavění manuálních převodovek,“ dodal.

Jak je to možné, když se Porsche se zlou potázalo poté, co zkusilo v 911 GT3 nabídnout jen dvouspojku, a v reakci na nespokojenost fanoušků i zákazníků manuál vrátilo? Juechter staví na vlastních číslech – jen 15 % ostrých verzí Z06 se v poslední době prodávalo s manuální převodovkou.

Foto: Chevrolet

Chevrolet Corvette Z06 gen. C7

Pro úplnost dodejme, že když se corvette v roce 1953 představila, neměla nejen manuál, ale ani osmiválec. V útrobách byl řadový šestiválec o výkonu 137 koní a dvoustupňová automatická převodovka.

Taky ale o corvette byl tak malý zájem, že Chevrolet zvažoval předčasný konec výroby. Až když v roce 1955 přibyl do nabídky 197k osmiválec a třístupňový manuál, zájem zákazníků letěl nahoru a z corvette se stala legenda.

Foto: Chevrolet 2x

Původní Chevrolet Corvette z roku 1953

Anketa

Jakou převodovku máte radši ve sportovním autě?
Manuální, zážitek z jízdy je mnohem lepší
65,5 %
Dvouspojkovou, rychlost řazení je pro mě vším
8,3 %
Klasický automat, preferuji pohodlí i ve sporťáku
23,3 %
Volil/a bych sporťák-elektromobil
2,9 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 206 čtenářů.

Výběr článků

Načítám