Hlavní obsah

Nová Corvette už není, co bývala

Novinky, laz

Fanoušci americké ikony to už pár měsíců tušili. Nová Corvette se v osmé generaci obrátí zády k dosavadní koncepci s motorem vpředu a převodovkou u zadní nápravy. Nyní je vše uprostřed, respektive za kabinou.

Foto: Chevrolet

Design Corvette je rozpoznatelný, ale v jiných proporcích.

Článek

Chevrolet se během představení Corvette s motorem uprostřed přeci jen opírá o historii. A sice o několik starších prototypů tohoto sportovního vozu, které pod vedením inženýra Zory Arkus-Duntova před padesáti lety nesly stejnou koncepci.

Osmé vydání si znovu říká Stingray. Novinka kvůli odlišnému pohonu logicky zcela převrátila design a nyní svou klínovitou karoserií připomíná spíše vozy Lamborghini. Vnitřek je pak až kosmický, placatý s dominantní obrazovkou infotainmentu natočenou k řidiči.

Foto: Chevrolet

Na zádi najdete spoiler.

Foto: Chevrolet 4x

Vrchní díl střechy lze sundat.

Za posádkou najdete osmiválec o zdvihovém objemu poctivě amerických 6,2 litru. Vychází z verze LT1 minulé generace, ale byl podstatně předělán. Nyní má 502 koňských sil ve sportovním paketu. Minulá generace nabídla 460 koní. To je ale potřeba, protože nová verze váží 1527 kilogramů, o 166 kilo více než předchůdce.

Foto: Chevrolet

Všimněte si zajímavé integrace funkčních tlačítek na středové konzoli.

I tak podle automobilky zvládne stovku pod tři sekundy. Novou Corvette poprvé nekoupíte s manuální převodovkou, přednost dostala nová osmistupňová dvouspojková skříň. Při jízdě, podobně jako u minulého vydání, pomůžou nastavitelné magnetické tlumiče.

Stejně jako všechny dosavadní generace bude nová Corvette vznikat v Kentucky, v závodě Bowling Green. Ceny, datum příchodu na americký trh nebo taky maximální rychlost a spotřebu – to všechno výrobce sdělí až později tento rok.

Foto: Chevrolet

Chevrolet Corvette Final Edition v minulé generaci

Výběr článků

Načítám