Článek
Wolfgang Dürheimer, šéf automobilky Volkswagen přiznal v časopisu Car Throttle, že Bugatti se v následujících měsících na start pokusné rovinky pro rychlostní rekord nepostaví. Problém je v pneumatikách. Bugatti Chiron má totiž dnes omezenou rychlost na 420 km/h, protože pneumatiky od Michelinu vyšší rychlost nevydrží. Dvorní „švec“ ale už na novém obutí pracuje. Až bude hotovo, nechá teprve vyniknout nové auto. [celá zpráva]
Podle odhadů je osmilitrový šestnáctiválec dopovaný čtyřmi turbodmychadly s výkonem 1500 koní (1103 kW) a točivým momentem 1600 Nm schopen auto vytáhnout až na rychlost 450 km/h. Ale to je jen hrubý odhad. To, co je známé, je zrychlení z 0 na 100 km/h za 2,5 sekundy, na dvoustovku za 6,5 sekundy a 300 km/h zvládne za 13,6 sekundy.
To zrychlení je důležité, vždyť jeho stolitrová nádrž je při maximálním zatížení vysátá motorem za devět minut a každou minutu je zapotřebí nahnat k motoru 60 000 litrů vzduchu. Cena auta je 2,4 miliónu euro, což je asi 65 miliónů korun.